Monnari chce kupić Simple Creative Products

O kilkanaście procent rośnie dziś kurs akcji Gino Rossi, które znalazło kupca na spółkę zależną prowadzącą sieć sklepów z odzieżą damską – Simple.

Publikacja: 20.02.2018 12:08

Monnari chce kupić Simple Creative Products

Kierowane przez Mirosława Misztala Monnari Trade, które w ostatnich miesiącach zawarło umowy o współpracy z firmami Femestage Eva Minge oraz Lidia Kalita Designer Shops poinformowało teraz, że złożyło Gino Rossi wstępną ofertę zakupu 100 proc. akcji spółki Simple Creative Products oraz 50 proc. udziałów spółki S Trade Mark, która jest właścicielem znaku Simple.

Wartość udziałów Simple została określona w przedziale 46-50,5 mln zł przy założeniu zerowego poziomu zadłużenia i gotówki. Due diligence przedsiębiorstwa i te dwa parametry będą podstawą do ustalenia ostatecznej ceny za firmę, na którą składa się sieć sklepów oraz kanał sprzedaży internetowej.

Według naszych informacji, dług Simple może wynosić około 15 mln zł.

Monnari oczekuje teraz, że 23 lutego Gino Rossi przyzna mu wyłączność na negocjacje zakupu Simple. Czy to oznacza, że jest więcej chętnych na tę firmę? Z informacji uzyskanych od osób znających kulisy transakcji wynika, że raczej nie.

Monnari zapowiedziało, że w przypadku realizacji przedmiotowej transakcji, sfinansuje ją z wykorzystaniem środków własnych.

Nie wykluczyło możliwości odstąpienia od oferty. „O kluczowych zdarzeniach m.in. takich jak odstąpienie od oferty, pozytywne zakończenie transakcji, Spółka poinformuje niezwłocznie w raporcie bieżącym" - podało.

Rada nadzorcza Gino Rossi zgodziła się na wystawienie Simple na sprzedaż w listopadzie ubiegłego roku.

- Do zamknięcia transakcji niezbędne będzie dopełnienie szeregu formalności, m.in. uzyskanie zgody UOKiK, co – jak przewidujemy – potrwa łącznie około 3 miesięcy – poinformował Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi w komunikacie prasowym, przesłanym do redakcji.

Wskazał, że dzięki sprzedaży odzieżowej „nogi" biznesu firma ograniczy zadłużenie i uwolni środki potrzebne do zasilania kapitału obrotowego niezbędnego do zwiększania sprzedaży i dalszego rozwoju Gino Rossi.

- Koncentrujemy się działalności, z której wyrośliśmy jako spółka i w której strategicznie upatrujemy największych szans dalszego wzrostu, tj. na segmencie obuwia i galanterii skórzanej - formuła funkcjonowania Simple w Grupie Gino Rossi wyczerpała się w obecnym otoczeniu rynkowym. Przy tej skali działalności trudno dopatrywać się synergii między tymi dwiema markami – jestem przekonany, że oddzielnie obie firmy będą się dalej rozwijać z korzyścią dla swoich akcjonariuszy. Simple ma silną, rozpoznawalną markę, dobrze dopracowane koncepcyjnie i wzorniczo kolekcje oraz bardzo dobrze rozwinięty eCommerce, który jest bardzo ważnym aktywem firmy mając na uwadze zbliżający się efekt ograniczenia handlu w niedziele – powiedział Malicki.

Gino Rossi przeprowadzi rewizję strategii grupy, którą przedstawi po zamknięciu transakcji.

- Nie przewidujemy „rewolucji" w dotychczasowych panach rozwoju segmentu obuwniczo-galanteryjnego: strategia będzie zakładała dalszy rozwój i wzrost poprzez koncentrację działań na marce Gino Rossi - zapowiada prezes.

Kurs akcji Monnari rośnie we wtorek po ogłoszeniu zamiaru kupna Simple rośnie, ale nieznacznie: o godzinie 12.ej akcja kosztuje 8,9 zł, o 0,34 proc. więcej niż w poniedziałek. Za akcję Gino Rossi inwestorzy płacili już zaś 1,3 zł, a w południe walor kosztuje 1,22 zł, o ponad 14 proc. więcej niż w poniedziałek.

Marka Simple Creative Products to bodaj najstarsza polska marka luksusowej odzieży damskiej. Jej współzałożycielką była Lidia Kalita, obecnie współwłaścicielka firmy Lidia Kalita Designer Shops.

Kierowane przez Mirosława Misztala Monnari Trade, które w ostatnich miesiącach zawarło umowy o współpracy z firmami Femestage Eva Minge oraz Lidia Kalita Designer Shops poinformowało teraz, że złożyło Gino Rossi wstępną ofertę zakupu 100 proc. akcji spółki Simple Creative Products oraz 50 proc. udziałów spółki S Trade Mark, która jest właścicielem znaku Simple.

Wartość udziałów Simple została określona w przedziale 46-50,5 mln zł przy założeniu zerowego poziomu zadłużenia i gotówki. Due diligence przedsiębiorstwa i te dwa parametry będą podstawą do ustalenia ostatecznej ceny za firmę, na którą składa się sieć sklepów oraz kanał sprzedaży internetowej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł