Google i Walmart łączą siły

Nie ma wątpliwości przeciwko komu wymierzony jest alians. Amazon powinien się obawiać?

Aktualizacja: 23.08.2017 14:02 Publikacja: 23.08.2017 13:59

Google i Walmart łączą siły

Foto: AFP

Dwaj giganci – Google i Walmart postanowiły współpracować. W ramach Google Express, internetowym centrum handlowym, pojawi się kolejny dostawca, czyli właśnie Walmart. W ten sposób po raz pierwszy produkty sprzedawane przez Walmart będą dostępne oficjalnie poza jego własnymi kanałami sprzedaży. Równocześnie Google i Walmart umożliwią swoim klientom łączenie kont dla ułatwienia zakupów, a zakupy w Walmart będą też dostępne poprzez Google Home i Google Assistant. Obie firmy twierdzą, że chcą zaoferować klientom zakupy przyszłości, w których, na przykład, o wybór najkorzystniejszej ceny zamawianego produktu zadba oprogramowanie.

- Chcemy pomóc konsumentom robić zakupy na sposoby, których jeszcze sobie nawet nie wyobrażają – powiedział Business Insider Marc Lore, kierujący e-commerce Walmartu.

Przy okazji sojuszu z Walmartem Google zmienia również usługę Google Express. Dotychczas klienci w USA mieli dostępną opcję gwarantującą darmową dostawę w dwa dni za 95 dolarów rocznie. Od tej pory każdy sklep będzie mógł sam ustalać warunki darmowej dostawy – Walmart dostarczy za darmo zakupy każdemu, kto wyda co najmniej 35 dolarów. Google Express to jednak nie tylko Walmart – w usłudze dostępne są też choćby zakupy w Costco.

Sojusz wymierzony w Amazona

Nie trzeba wielkich zdolności analitycznych, by zauważyć, że alians między Google a Walmart wymierzony jest w Amazona. Google potrzebuje sojusznika, który pomoże mu zdobyć lepszą pozycję na rynku e-zakupów, gdyż na tym rynku jest spóźnione. Podobnie Walmart, który dominuje na rynku detalicznym dotychczas nie osiągnął mocnej pozycji na rynku e-zakupów. Mimo imponującego wzrostu przychodów z tego kanału sprzedaży, e-commerce to wciąż promile przychodów Walmartu ze sprzedaży.

Sojusz z Google, to kolejny krok, jaki robi Walmart w kierunku mocniejszego wejścia na rynek e-zakupów, możliwe że najważniejszy. Od początku roku sieć oferuje darmową dostawę ponad dwóch milionów produktów ze swojego asortymentu. Do tego wykorzystuje fakt, że ma w USA blisko 4,7 tysiąca sklepów, które mogą pełnić funkcję punktów odbioru, co wbrew pozorom może być wygodne dla konsumentów. To wszystko przekłada się na 60 procentowy wzrost sprzedaży poprzez kanały online. Łącząc siły z Google Walmart może znacząco przyspieszyć.

W ramach Google Express oferta Walmart.com pojawi się od września. Produkty sprzedawane przez inne, należące do Walmartu, serwisy nadal będą sprzedawane tylko poprzez ich strony.

Alians obu gigantów ma szansę dać im mocną pozycję na rynku e-commerce. Amazon ma jednak jedną przewagę – prowadzi sprzedaż na całym świecie. Tymczasem oferta Walmart i Google Express ograniczona jest do USA.

Dwaj giganci – Google i Walmart postanowiły współpracować. W ramach Google Express, internetowym centrum handlowym, pojawi się kolejny dostawca, czyli właśnie Walmart. W ten sposób po raz pierwszy produkty sprzedawane przez Walmart będą dostępne oficjalnie poza jego własnymi kanałami sprzedaży. Równocześnie Google i Walmart umożliwią swoim klientom łączenie kont dla ułatwienia zakupów, a zakupy w Walmart będą też dostępne poprzez Google Home i Google Assistant. Obie firmy twierdzą, że chcą zaoferować klientom zakupy przyszłości, w których, na przykład, o wybór najkorzystniejszej ceny zamawianego produktu zadba oprogramowanie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Joe Biden karze chińskie firmy. To odwet za incydent z zeszłego roku
Handel
Ukraińskie płody rolne płyną morzem do odbiorców. Maliny podbiły rynek USA
Handel
Piechocki, LPP: Nie pozwę Hindenburg Research za raport o nas w Rosji. Na razie
Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Handel
Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci