Jak informuje w komunikacie właściciel firmy, portugalska grupa Jeronimo Martins, według wstępnych wyników sprzedaż Biedronki wzrosła w 2016 r. do blisko 9,8 mld euro - w euro o 6,3 proc., a w walucie lokalnej o 10,8 proc. Sprzedaż porównywalna, czyli bez wyników nowo-otwartych sklepów, zwiększyła się o 9,5 proc.

W 2016 r. Biedronka otworzyła 83 sklepy wobec planu 100 otwarć - netto sieć powiększyła się o 55 sklepów. Od kilku lat firma rozwija się w Polsce znacznie wolniej, wcześniej uruchamiała nawet 300 placówek rocznie.

Sprzedaż Biedronki stanowiła w 2016 roku 66,9 proc. przychodów Jeronimo Martins, które wyniosły w 2016 r. 14,6 mld euro, były 6,5 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Grupa podała również, że sprzedaż w jej sieci drogerii Hebe wyniosła w 2016 roku 122 mln euro, co oznacza wzrost w euro o 22,1 proc.