W środę Amazon uruchomił długo wyczekiwaną polską wersję swojego serwisu. Polacy mogą już dokonywać zakupu produktów z bogatej oferty internetowego sklepu w swoim ojczystym języku i korzystać z polskojęzycznego działu obsługi klienta. Czy to wielki krok dla naszego rynku e-commerce?
- W mojej ocenie to jest duży sygnał dla polskiego rynku e-commerce, że staje się on coraz bardziej dojrzały i gotowy na takich graczy, jak Amazon. Chociażby szacunki pokazują, że ten rynek w ciągu najbliższych 5 lat ma wzrosnąć dwukrotnie, z 32 mld zł do ok. 64-65 mld zł – podkreśla Piotr Ziółkowski.
Perspektywy rozwoju rynku są zatem bardzo dobre, jednak wciąż mamy przed sobą wiele barier do pokonania, by doścignąć największych międzynarodowych graczy.
- Ten rozpęd rzeczywiście mógłby być szybszy. Widzimy jednak, że dużo firm wciąż nie ma jeszcze niektórych kompetencji, które są niezbędne, by dobrze funkcjonować na tym rynku. Mam tutaj na myśli całe systemy CRM, zarządzania wiedzą o kliencie, systemy, na których stoją sklepy internetowe, a także obszar logistyczny, który jest ogromnym wyzwaniem dla całego tego sektora – wskazuje.