#PROSTOzPARKIETU: Jakub Pieczykolan, QubicGames. Wkrótce debiut QubicGames na NewConnect

Gościem Dariusza Wieczorka w czwartkowym programie #ProstozParkietu był Jakub Pieczykolan, prezes i główny akcjonariusz QubicGames.

Publikacja: 22.09.2016 14:57

#PROSTOzPARKIETU: Jakub Pieczykolan, QubicGames. Wkrótce debiut QubicGames na NewConnect

Foto: ROL

W maju spółka z sukcesem przeprowadziła publiczną emisję. Sprzedaliście 2,1 mln akcji po 2 zł. Kiedy te akcje trafią do obrotu na rynku NewConnect?

Mam dobrą wiadomość. W ostatnich dniach dostaliśmy uchwałę o tym, że będziemy debiutować, ale data nie została dokładnie ustalona. Wystąpiliśmy z wnioskiem do GPW, aby dniem debiutu był 29 września i mam nadzieję, że wciągu dwóch dni otrzymamy potwierdzenie. Zatem jest duża szansa na rozpoczęcie notowań QubicGames w III kwartale.

Dlaczego tak długo czekamy na debiut?

W pewnym sensie przyczyniły się do tego kwestie proceduralne. Po pierwsze 3 lipca, czyli tuż po złożeniu wniosku, wszedł nowy regulamin giełdy i musieliśmy ten wniosek zmieniać. Chciałbym serdecznie przeprosić, że trwało to tak długo ale z naszej strony robiliśmy wszystko, aby ten debiut przyspieszyć.

W ofercie publicznej spółka pozyskała 4 mln zł netto, co się stało z tymi środkami?

Środki wystarczą na realizację planów w najbliższym okresie. Mam na myśli przede wszystkim grę Robonauts, czyli naszą największą grę, portal AdoptMyGame oraz do rozpoczęcia początkowych faz kolejnych tytułów. Środki z oferty nie są jeszcze w pełni wydane, natomiast są całkowicie zabudżetowane.

Kiedy możemy spodziewać się debiutu gry Robonauts?

Na ten moment przewidujemy debiut gry w wersji mobilnej w IV kwartale a wersji na PC w I kwartale przyszłego roku. Promocja gry zaczyna się za miesiąc. Mogę powiedzieć, że jest to szybka gra, arkadowa, oparta na bardzo oryginalnym gameplay'u. Dzięki środkom od inwestorów pozyskaliśmy naprawdę bardzo wielu ciekawych ludzi z całej Polski. Mam nadzieję, że produkt okaże się ciekawy.

Czy gra Robonauts ma taki potencjał jak Geki Yaba Runner?

W mojej ocenie wielokrotnie większy. Jeżeli chodzi o zainteresowanie tą grą to w marcu tego roku, gry prezentowaliśmy grę wydawcom, zainteresowanie zgłosiło ponad 30 z nich. Zaczęliśmy się zastanawiać, czy skoro zrobiliśmy tak dobrą grę, to warto w ogóle podejmować współpracę z wydawcami. Mamy już środki na promocję gier i prawdopodobnie na PC wydamy tę grę samodzielnie. Jeśli chodzi o wersję mobilną to rozmowy ciągle trwają ale tu również jest możliwość wydania samodzielnego. Jesteśmy teraz w bardzo komfortowej sytuacji a wydawcy mogą poczekać na finalną wersję gry.

Nad jakimi grami teraz pracujecie?

Ogólnie mamy cztery główne produkcje. Geki Yaba Runner wprowadzamy jeszcze na trzy platformy: Nintendo 3ds, PlayStation Vita oraz PC. Robonauts będzie dostępny na urządzeniach mobilnych, PC i na PlayStation 4. Poza tym mamy jeszcze dwie inne produkcje: Air Race Speed, którą przeportowujemy z Nintendo na urządzenia mobilne oraz Shadow, która ukończyła już fazę projektowania a debiut planujemy na III kwartał przyszłego roku. Zgodnie z zapowiedziami dajemy sobie czas na rozbudowanie zespołu.

Część środków z emisji zostanie przeznaczona na rozwój portalu AdoptMyGame?

Odnieśliśmy już pierwszy sukces tej platformy gdyż zebraliśmy ponad 500 użytkowników. W I edycji konkursu, który odbywa się na naszym portalu, wystartowało ponad 230 gier, co na dotąd mało znaną platformę jest świetnym wynikiem. Nasze kolejne kroki to kolejna edycja konkursu AdoptMyGame Awards, w którym chcemy aby wzięło udział ponad 1000 gier. Mamy zaplanowane już wyjazdy do USA, Francji, Chin i Japonii, gdzie będziemy promować portal. Poza tym odbędzie się kampania w prasie, która ma uświadomić deweloperów, że dzięki nam mogą znaleźć wydawcę.

Kiedy możemy spodziewać się debiutu gry Robonauts?

Na ten moment przewidujemy debiut gry w wersji mobilnej w IV kwartale a wersji na PC w I kwartale przyszłego roku. Promocja gry zaczyna się za miesiąc. Mogę powiedzieć, że jest to szybka gra, arkadowa, oparta na bardzo oryginalnym gameplay'u. Dzięki środkom od inwestorów pozyskaliśmy naprawdę bardzo wielu ciekawych ludzi z całej Polski. Mam nadzieję, że produkt okaże się ciekawy.

W maju spółka z sukcesem przeprowadziła publiczną emisję. Sprzedaliście 2,1 mln akcji po 2 zł. Kiedy te akcje trafią do obrotu na rynku NewConnect?

Mam dobrą wiadomość. W ostatnich dniach dostaliśmy uchwałę o tym, że będziemy debiutować, ale data nie została dokładnie ustalona. Wystąpiliśmy z wnioskiem do GPW, aby dniem debiutu był 29 września i mam nadzieję, że wciągu dwóch dni otrzymamy potwierdzenie. Zatem jest duża szansa na rozpoczęcie notowań QubicGames w III kwartale.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Giełda
Podwójny szczyt WIG20 i spadki w USA
Giełda
WIG20 próbuje powalczyć o 2500 pkt
Giełda
NYSE będzie działać 24/7? To byłaby prawdziwa rewolucja
Giełda
WIG20 znów nie może sforsować poziomu 2500 pkt
Giełda
Łowy na dywidendy czas rozpocząć