Sprawa dotyczyła dwóch firm X i Y, świadczących w tym samym mieście usługi telewizji kablowej i internetu.
Firma X funkcjonująca na rynku dłużej, zwróciła się do sądu o zakazanie wchodzącej na rynek konkurencji, firmie Y, zakazania rozpowszechniania ulotek, plakatów, transparentów zawierających oznaczenie przedsiębiorstwa powódki w całości lub jakiejkolwiek jego części oraz nakłaniających klientów powódki do zmiany dostawcy usług.
Na ulotkach Y znalazły się takie hasła jak: Zostaw swoją dotychczasową umowę i przejdź do Nas!!!, Dla klientów z: (...) M., S. (...) I., (...) O., Masz umowę z innym operatorem damy Ci Internet za 1 zł/mc na czas trwania umowy z obecnym dostawcą.
Tymczasem firma X, występując z powództwem podkreśliła, iż jej klienci mogą w bardzo łatwy sposób wypowiedzieć umowę, gdyż zgodnie zawieranymi umowami, klient może wypowiedzieć umowę w każdym czasie z zachowaniem 30-dniowego terminu wypowiedzenia.
Odpowiadając na pozew, firma Y wyjaśniła, że jej działalność na terenie miasta G. wymusza na innych przedsiębiorcach konkurencyjność cenową i wzrost inwestycji w sieci światłowodowe oraz obniżki cen dla odbiorców usług co powoduje, iż przedsiębiorcy dążą do zablokowania działalności strony pozwanej.