– Już dzisiaj rozpocznijmy szlachetną rywalizację, która zmierzy się z biedą, głodem, wykluczeniem i bezdomnością w Polsce – mówiła Dominika Kulczyk podczas gali Nagród Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta. Zaapelowała do członków PRB, tworzących elitę biznesu, by przyłączyli się do akcji i podzielili majątkiem.

Dominika i jej brat Sebastian Kulczyk chcą by darowane przez nich 100 mln zł pomogło ograniczyć problem niedożywienia i złego stanu zdrowia najuboższych Polaków. Część tej kwoty ma rozdysponować działająca od czterech lat rodzinna Kulczyk Foundation – w najbliższych miesiącach wybierze organizacje pozarządowe i fundacje, które najbardziej efektywnie prowadzą działania pomocowe na rzecz ubogich i wykluczonych osób.

Choć przekazanie 100 mln zł stawia rodzinę Kulczyków w gronie liderów dobroczynności w Polsce, nie jest to pierwsza znacząca darowizna z jej strony. Przez ostatnie cztery lata pośrednictwem Kulczyk Foundation Dominika i Sebastian Kulczyk wydawali ok. 20 milionów rocznie. Fundacja działa zarówno w Polsce, jak i na świecie, pomagając krajom dotkniętym przez biedę, klęski żywiołowe i katastrofy naturalne. W Polsce jej największym projektem jest program dożywiania dzieci pod nazwą „Żółty talerz", w ramach którego sfinansowano już 700 tysięcy posiłków dla najbiedniejszych dzieci. Na program realizowany wspólnie z Caritas, Towarzystwem Przyjaciół Dzieci, Polskim Czerwonym Krzyżem, Bankami Żywności oraz SOS Wioskami Dziecięcymi, rodzeństwo Kulczyk przekazało dotychczas 4 mln złotych.

To kontynuacja rodzinnych tradycji – Jan Kulczyk na pomoc i wsparcie projektów społecznych, edukacyjnych, promocję sportu, sztuki i działalność charytatywną wydał łącznie prawie 500 milionów zł. Współfinansował m.in. konserwację i remont obiektów sakralnych na Jasnej Górze, budowę Muzeum Historii Żydów Polskich i wspierał Polski Komitet Olimpijski.