Najwięcej nagród zdobył polski film „Over the Limit” debiutującej Marty Prus wygrywając także plebiscyt publiczności. Otrzymał Srebrny Róg za najlepszy pełnometrażowy film w międzynarodowym konkursie dokumentalnym oraz Srebrnego Lajkonika dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego w konkursie polskim. Film o wybitnej rosyjskiej gimnastyczce Margaricie Mamun, a także o emocjonalnych kosztach, jakie niesie ze sobą uprawianie wyczynowego sportu, otrzymał też nagrodę za najlepsze zdjęcia.
W międzynarodowym konkursie filmów dokumentalnych Złoty Róg wywalczył przejmujący obraz „O ojcach i synach” Talala Derkiego. Laureat Srebrnego Rogu z 2014 roku, ponownie przedstawił grozę syryjskiej wojny. Odwiedził rodzinę zradykalizowanego członka ISIS - przed kamerą znaleźli się mali chłopcy, których do wstąpienia w szeregi dżihadystów przygotowują ich kochający ojcowie. Film został także nagrodzony przez Jury Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych (FIPRESCI). Srebrny Róg dla reżysera średniometrażowego filmu dokumentalnego otrzymali Pablo Aparo i Martin Benchimol za film „Lęk” (Argentyna).
Najlepszym dokumentalnym filmem muzycznym i tym samym laureatem nagrody Złotego Hejnału uznano amerykańsko-japoński „Ryuichi Sakamoto: Coda”(reż. Stephen Nomura Schible). Tytułowy bohater, laureat Oscara za muzykę do filmu “Ostatni Cesarz”, pojawia się tu także jako muzyczny eksperymentator, aktywista walczący z degradacją środowiska naturalnego i człowiek zmagający się z ciężką chorobą.
Złotego Lajkonika w konkursie polskim otrzymał film „Miłość bezwarunkowa” Rafała Łysaka (Polska) – „za opowieść o intymnej rzeczywistości ludzi różnych pokoleń, która wymyka się stereotypowym osądom. Świat widziany z tak bliska potrafi być tolerancyjny, bo miłość jest bezwarunkowa”.
Najlepszym polskim filmem animowanym nagrodzonym drugim Srebrnym Lajkonikiem został „III” Marty Pajek (Polska) – „za efektowne narysowanie żywych kształtów intymnego doświadczenia kobiety i mężczyzny”. Z kolei Srebrnego Lajkonika dla reżysera najlepszego krótkometrażowego filmu fabularnego otrzymał Maciej Kowalski za film”Atlas” – „za trafną, komediową próbę spuentowania szaleństwa współczesnego świata”.