Docelowo PAIH chce mieć na świecie 70 Zagranicznych Biur Handlowych (ZBH), które zajmą się wspieraniem polskich przedsiębiorców na obcych rynkach oraz pozyskiwaniem inwestorów zagranicznych. Według planów agencji, znajdzie tam zatrudnienie łącznie 140 osób.

Pierwszych dziesięć placówek agencja już uruchomiła (m.in. w Szanghaju, Singapurze i Nairobi, Teheranie, San Francisco i Meksyku). Teraz otwiera dziesięć kolejnych, które mają ruszyć jeszcze w tym roku. - Nasze biura lokujemy przede wszystkim na rynkach pozaeuropejskie o największym potencjale oraz w światowych centrach biznesowych w Europie – wyjaśnia Wojciech Fedko, członek zarządu PAIH odpowiedzialny za ekspansję polskich firm.

Właśnie wystartowała rekrutacja na kierowników nowych placówek. Wymagania? Jak wynika z ogłoszenia na stronie agencji (na www.paih.gov.pl/praca), kandydaci powinni mieć za sobą m.in. studia wyższa (najchętniej ekonomiczne czy MBA), pięć lat doświadczenia zawodowego - chętnie również za granicą - oraz biegłą znajomość języków obcych (angielskiego i lokalnego).

- Szukamy osób lubiących wyzwania, znających języki obce, ale też posiadających doświadczenie w pracy za granicą, i znających kulturę oraz środowisko biznesowe danego kraju - wylicza Wojciech Fedko. Zarówno w ogłoszeniu jak i w komunikatach PAIH podkreśla, że w ZBH „to nie jest zwykła praca". Będzie to praca z misją - bo kierownicy zagranicznych biur agencji będą odpowiadać za promocję polskiej gospodarki na danym rynku. - To na nich spoczywał będzie obowiązek udzielania informacji ekonomicznych i analitycznych o poszczególnych branżach i sektorach gospodarki oraz organizacji seminariów a także stoisk na imprezach targowych i wystawienniczych w miejscu działalności biura- podkreśla PAIH.