Zwykle można się z nich dowiedzieć, jaki jest telefon do zarządcy drogi. Niewiele to pomaga w rozładowaniu ewentualnych zatorów czy też kierowaniu na objazdy, jeśli przydarzy się wypadek. Wszystkie nowe drogi są także przygotowane do pociągnięcia wzdłuż nich sieci światłowodowych do zbierania danych.
W pochodzącej z końca 2013 r. prezentacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pod dumnie brzmiącym tytułem „Krajowy System Zarządzania Ruchem – przyszłość zarządzania drogami krajowymi w Polsce" wśród licznych i słusznych co do zasady wniosków, odnoszących się m.in. do standaryzacji systemów inteligentnego zarządzania ruchem i możliwości współpracy pomiędzy rozwiązaniami, które mają powstać centralnie, a tymi, które niezależnie od GDDKiA budują bądź będą budować miasta, pojawiła się także „konieczność jednolitej wizji, sprecyzowania celów, jasnego określenia potrzeb". Jak rozumiem, wreszcie udało się uzgodnić te kluczowe elementy i nadszedł czas na działanie.