Volkswagen chce odszkodowania od prezesa za Dieselgate

Volkswagen zastanawia się, czy ma wystąpić o odszkodowanie do b. prezesa Martina Winterkorna, który kierował tą grupą w czasie ujawnienia skandalu z emisjami spalin we wrześniu 2015 — powiedział dziennikowi „Süddeutsche Zeitung” członek rady nadzorczej, Stephan Weil

Aktualizacja: 24.06.2018 11:40 Publikacja: 24.06.2018 09:12

Volkswagen chce odszkodowania od prezesa za Dieselgate

Foto: AFP

- Poważnie rozważamy sprawę odszkodowań od byłych członków dyrekcji i nie są to tylko słowa. Kiedy tylko poznamy wyniki śledztw, podejmiemy decyzję — powiedział przedstawicieli Dolnej Saksonii, akcjonariusza Volkswagena.

Grupa ta twierdzi od lat, że jedynie szefowie średniego szczebla wiedzieli o oszustwie, ale władze amerykańskie wszczęły w tym roku postępowanie karne wobec Winterkorna. Prokuratura w Monachium rozszerzyła kilka dni temu swoje śledztwo o markę Audi podejrzewając prezesa Ruperta Stadlera o oszustwo, kłamliwą reklamę i udział we wprowadzaniu na europejski rynek samochodów z nielegalnym oprogramowaniem. Stadler trafił do aresztu, bo istniały obawy, że będzie utrudniać śledztwo, rada nadzorcza zawiesiła go i mianowała p. o. prezesa Brama Schota.

Stephan Weil zapytany przez dziennik, dlaczego Stadlera zawieszono a nie zwolniono odpowiedział, że nie wyjaśniono jeszcze wielu kwestii. — Uczciwie jest poczekać do wyjaśnienia sprawy. Każdy normalny pracodawca by tak postąpiłby — powiedział i dodał, że nie może przewidzieć, czy Stadler wróci na swe stanowisko. Pozostaje w areszcie, ale nie postawiono mu zarzutów o przestępstwo.

Decentralizacja regionalna

Volkswagen ogłosił o przekazaniu poszczególnym markom odpowiedzialności za politykę regionalną w ramach szerszej zmiany strategii decentralizowania uprawnień.

Prezes Herbert Diess, który przejął stery w grupie z Wolfsburga w kwietniu przystąpił do wprowadzania zmian w w strukturze największej w Europie grupie samochodowej, aby ją uprościć  i zwiększyć rolę poszczególnych marek. „Rozkładamy odpowiedzialność na kilka podmiotów, aby Volskwagen był szybszy, szczuplejszy i bardziej skuteczny" — oświadczył teraz w komunikacie.

Główna marka samochodów osobowych VW będzie odpowiadać za Amerykę Płn. i Płd. oraz za Afrykę Subsaharyjską, Audi pokieruje działalnością grupy na Bliskim Wschodzie i w Azji, Seat zajmie się rynkiem Afryki Płn., a Skoda będzie odpowiedzialna za Rosję i Indie. Chiny będą w kompetencji grupy Volkswagena.

W kwietniu Volkswagen przekazał Audi kierownictwo nad działem sprzedaży, a Porsche odpowiedzialność za produkcję. Marki luksusowe zostały zgrupowane w dziale super premium.

Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?