Mundial 2018 w Rosji. Najwięcej kibiców przyleciało z… USA

Kibice z kraju, którego reprezentacja na mundialu nie gra, piłka nożna nie jest w nim popularna, a jego odległość od Rosji potężna, kupli najwięcej biletów na mistrzostwa w Rosji. Polscy kibice nie mieszczą się w dziesiątce najliczniejszych.

Aktualizacja: 23.06.2018 16:32 Publikacja: 23.06.2018 12:06

Polscy kibice

Polscy kibice

Foto: AFP

Do 19 czerwca sprzedanych zostało 2,6 miliona biletów na mundial w Rosji z całkowitej puli liczącej 2 926 172 dostępnych dla każdego. Pula dla VIP-ów to ponad 58 tysięcy, dla dziennikarzy i fotoreporterów ponad 87 tysięcy a dla partnerów komercyjnych FIFA - 167 tysięcy. W rezerwie pozostało 31,5 tysiąca biletów. Cały zysk ze sprzedaży trafia do FIFA. Mundial w Brazylii przyniósł organizacji 527 milionów dolarów - przypomina rosyjska gazeta "RBK".

Według danych FIFA, najwięcej biletów kupili obywatele USA - 88 825. Brazylijczyków przyleciało do Rosji 75512 (liczba kupionych biletów); kibiców z Kolumbii jest 65 tysięcy, a z Niemiec - 62,5 tysiącq. W pierwszej piątce jest też Meksyk z liczbą 60,3 tysiąca biletów.

Kolejne najliczniej wspierające swoich piłkarzy nacje to Argentyńczycy (54 tys.) i Peruwiańczycy (43, 6 tys.). Przyleciało też 40 tysięcy Chińczyków, choć ich reprezentacja też nie gra w Rosji. Pierwszą dziesiątkę zamykają Australijczycy (36,4 tys.) i Anglicy (32,4 tys.).

Eksperci mają wytłumaczenie sąd takie zainteresowanie kibiców z USA - większość przyjezdnych z tego kraju to amerykańscy Latynosi.

Jak sprzedaż biletów przekłada się na obecność na meczach? W wypadku mundialu w RPA (2010 r.) było to 80 procent na stadion (49,3 tys. ludzi). Cztery lata później w Brazylii - 98 procent (50,67 tys.). Pierwsze mecze w Rosji obejrzało na stadionach średnio 96 procent (48,53 tys.), tych którzy kupili bilety.

Wszystkie miejsca były zajęte podczas meczów: Rosja - Arabia Saudyjska; Niemcy - Meksyk i Portugalia - Maroko - wszystkie odbyły się na stadionie Łużniki w Moskwie, mogącym pomieścić 78 tysięcy ludzi. Natomiast podczas meczu Egipt - Urugwaj w Jekaterynburgu kamery pokazały całe sektory pustych miejsc. Stadion miał 82-procentowe obłożenie. Jak wyjaśniło dochodzenie FIFA, puste miejsca należały do partnerów FIFA z międzynarodowych organizacji.

Wiemy też czym internauci interesują się na mundialu. Badanie dotyczy zapytań w języku rosyjskim. Najwięcej oglądało w sieci mecz Rosji z Arabią Saudyjską i Portugalii z Hiszpanią. Najmniej - Szwecji z Koreą Południową i Polski z Senegalem.

Do 19 czerwca sprzedanych zostało 2,6 miliona biletów na mundial w Rosji z całkowitej puli liczącej 2 926 172 dostępnych dla każdego. Pula dla VIP-ów to ponad 58 tysięcy, dla dziennikarzy i fotoreporterów ponad 87 tysięcy a dla partnerów komercyjnych FIFA - 167 tysięcy. W rezerwie pozostało 31,5 tysiąca biletów. Cały zysk ze sprzedaży trafia do FIFA. Mundial w Brazylii przyniósł organizacji 527 milionów dolarów - przypomina rosyjska gazeta "RBK".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Przemysł szuka miejsc, gdzie można taniej produkować
Biznes
Kaucyjne kontrowersje. Ministerstwo uwierzyło na słowo przyznając licencję
Biznes
Rząd PiS obiecał miliardy na Izerę. Chiński partner może porzucić projekt
Biznes
Skarbówka ściągnęła z TVN wysoką karę KRRiT za reporaż o Karolu Wojtyle
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes
Sieci 5G w Polsce zrównały zasięg