Freightliner eCascadia o 18-kołach i wadze brutto 36 ton ma autonomię do 400 km nadając się do przewozów regionalnych. Daimler pokazał też Freightlinera eM2 106, pojazd ciężarowy średniego segmentu o autonomii 370 km przeznaczony do transportu lokalnego, dostaw żywności i napojów oraz usług logistycznych „‚ostatniego kilometra".

Producent obiecał dostarczyć najpóźniej w bieżącym roku ok 30. prototypów obu modeli wybranym klientom do przetestowania, seryjną produkcję zamierza uruchomić od 2021 r. Tesla przewiduje premierę swej e-ciężarówki Semi w 2019 r., Navistar i jego partner Volskwagen planują również premierę takiego paojadu w Ameryce Płn pod koniec 2019 r.

Szef Daimler Trucks w Ameryce Płn. Roger Nielsen wyjaśnił, że ładowność tego pojazdu zostanie ograniczona wielkością baterii. Daimler użyje baterii niemieckiej firmy Akasol przygotowującej takie zestawy do autobusów Daimlera i Volvo, innych pojazdów przemysłowych, lokomotyw i statków — To idealne rozwiązanie dla klientów, których kursy mają różny zasięg, a model działalności daje czas na wymianę baterii — powiedział.

Pojazdy dostawcze osiągają roczny przebieg 170 tys. km, Tesla obiecała oszczędność 20 proc. obecnych kosztów operacyjnych, co specjaliści przyjęli ze sceptycyzmem. Tesla dostała zamówienia na ponad 450 swych Semi. Zdaniem analityków, najlepszym rynkiem dla takich pojazdów byłyby Chiny.

Daimler poinformował o uruchomieniu w Portland nowego ośrodka R&D autonomicznej jazdy, który będzie współpracować z ośrodkami w Stuttgarcie i Bangalore nad opracowaniem autonomicznych ciężarówek. Daimler zainwestuje do 2019 r. ponad 2,5 mld euro w prace badawczo-rozwojowe nad ciężarówkami, a ponad 500 mln w elektryczne ciężarówki, łączność z Internetem i autonomiczną jazdę.