- Tak duży wzrost liczby firm w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" to świetna wiadomość dla wszystkich osób, które od lat namawiają do odpowiedzialnego zarządzania. Udowadnia też, że koncepcja CSR rozwija się i coraz więcej firm chce patrzeć na swój biznes w kategoriach wartości a nie tylko kategoriach zysku finansowego - komentuje ogłoszoną w czwartek 15. Już edycję raportu Mirella Panek- Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Jak podkreśla FOB, nigdy wcześniej w 15-letniej historii raportu tak wiele firm nie zgłosiło swoich działań CSR do publikacji.
Nie tylko rynkowi giganci
Duża liczba przedsiębiorstw, które chciały pochwalić się swoimi dobrymi praktykami w obszarze CSR, przełożyła się też na rekordową liczbę 880 inicjatyw (nowych i długoletnich) zakwalifikowanych do raportu, o 69 więcej niż rok wcześniej. Większość, bo 461 z nich to praktyki zgłoszone po raz pierwszy.
Kolejnym rekordem 15. edycji raportu jest też reprezentacja małych i średnich przedsiębiorstw– 48 firm (wobec 35 w roku ubiegłym).
Podobnie jak w poprzednich latach, raport publikuje dobre praktyki uporządkowane według siedmiu obszarów normy ISO 26000. I podobnie jak wcześniej, najwięcej inicjatyw dotyczyło „zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej" ( 190 praktyk) Wiele z nich dotyczyło aktywności filantropijnej firm oraz ich działalności edukacyjnej np. w zakresie zdrowia czy bezpieczeństwa.
Drugim co do popularności obszarem były „praktyki z zakresu pracy". Większość z 99 inicjatyw dotyczyła tu wolontariatu pracowniczego i bezpieczeństwa w miejscu, choć firmy chwaliły się też działaniami dotyczącymi integracji pracowniczej, oraz przyjaznej rekrutacji i adaptacji. (Nowością jest tzw. „mobilna rekrutacja" aktywizująca zawodowo wybrane społeczności lokalne).