Qatar Air krytykuje testy silników P&W

Qatar Airways zwiększył krytykę producenta silników Pratt m&Whitney za problemy techniczne i opóźnienia i twierdzi, że silniki do A320neo nie są odpowiednio testowane.

Publikacja: 11.03.2016 12:16

Przewoźnik znad Zatoki odmówił odebrania pierwszych samolotów z powodu zastrzeżeń do silników. W lutym zagroził, że zmieni dostawcę silników na CFM Int'l.

- Nie sądzę, by ten silnik był właściwie testowany, zwłaszcza w temperaturach, w jakich funkcjonują nasze samoloty — stwierdził prezes Akbar al-Baker na konferencji prasowej podczas targów turystycznych ITB w Berlinie.

— Zaakceptujemy je wyłącznie wtedy, kiedy będę całkowicie zadowolony, że będą pracować skutecznie i bezpiecznie w warunkach Kataru oraz po uzyskaniu dostatecznych gwarancji co do osiągów od Airbusa i P&W. Jesteśmy blisko zastosowania klauzuli rezygnacji w naszym kontrakcie, ale mam nadzieję, że nie będziemy zmuszeniu do tego — dodał.

Pratt & Whitney nie odniósł się do razu do tej wypowiedzi, ale informował, że planowo zmierza do usunięcia do czerwca problemów, zbyt długiego czasu rozgrzewania silników i błędnych meldunków wysyłanych przez oprogramowanie.

Według przedstawicieli sektora lotniczego, kilkanaście samolotów A320neo czeka na terenie Airbusa w Tuluzie na silniki.

Osoby znające sprawę uważają, że Qatar Airways wywiera publicznie presję na Amerykanów, ale da producentom samolotów i silników więcej czasu na usunięcie problemów.

- Jesteśmy pewni, że z pomocą P&W rozwiążemy wszelkie kwestie i dotrzymamy terminów — oświadczył Airbus.

Przewoźnik znad Zatoki odmówił odebrania pierwszych samolotów z powodu zastrzeżeń do silników. W lutym zagroził, że zmieni dostawcę silników na CFM Int'l.

- Nie sądzę, by ten silnik był właściwie testowany, zwłaszcza w temperaturach, w jakich funkcjonują nasze samoloty — stwierdził prezes Akbar al-Baker na konferencji prasowej podczas targów turystycznych ITB w Berlinie.

Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika