Technologia rozpoznawania twarzy i auta elektryczne zdominują 2018 r.
Firm A.T. Kearney przedstawiła wyniki corocznego raportu „Year-Ahead Predictions", zawierające przewidywania 10 najważniejszych wydarzeń i trendów bieżącego roku, które będą miały znaczący wpływ na środowisko biznesowe.
Zdaniem ekspertów 2018 r. przynieść m.in. przełom w popularyzacji kolejnych technologii, nowe regulacje internetowych gigantów i rekordową sprzedaż pojazdów przyjaznych środowisku.
QuantumLab czyta emocje
Wśród nowych technologii królować mają rozwiązania umożliwiające rozpoznawania twarzy. Technologia ta, kojarzona ostatnio z flagowym modelem smartfona Apple (iPhone X), może stać się wszechobecna. Już teraz wykorzystywana jest w wielu miejscach - np. port lotniczy, Heathrow korzysta z rozpoznawania twarzy przy kontroli paszportowej osób przylatujących do Wlk. Brytanii, a holenderski Schiphol testuje możliwość biometrycznego boardingu, rozpoznając pasażerów jedynie poprzez skanowanie twarzy przy przejściu przez bramkę. Stany Zjednoczone są już o krok dalej - rozpoznawanie twarzy wykorzystywane jest też w niektórych kościołach w celu zbierania informacji o frekwencji wiernych i składanych przez nich datkach.
Jak zauważa Piotr Balcerowski z A.T. Kearney, Polska również może pochwalić się pierwszymi osiągnięciami w tym obszarze. Nasz rodzimy startup, QuantumLab, stworzył technologię, która oprócz rozpoznawania twarzy odczytuje emocje danej osoby. - Ich produkt jest obecnie wykorzystywany do analizy siły przekazu materiałów marketingowych w formacie wideo. Jednocześnie trwają pracę nad kolejnymi zastosowaniami - mierzenia i analizy doświadczeń klienta w czasie wizyty w sklepie stacjonarnym, np. na stacji paliw, w placówce banku czy w restauracji typu fast-food - tłumaczy Balcerowski.