Najważniejsi w bitwie o klientów

Rynek przewozów w Polsce nakręca zaciekła rywalizacja między aplikacjami do zamawiania przejazdów. Ale w bitwie o rynek transportu w mieście uczestniczą również operatorzy pojazdów wynajmowanych na godziny.

Publikacja: 19.06.2018 20:18

Najważniejsi w bitwie o klientów

Foto: Bloomberg

Alexei Stakh, dyrektor generalny Ubera w regionie

Jest związany z Uberem od czerwca 2015 roku. Od listopada ubiegłego roku kieruje operacjami firmy w Europie Centralnej i Wschodniej, zarządzając obecnie działalnością w Polsce, Rumunii, Czechach, na Ukrainie oraz w państwach bałtyckich. Wcześniej przez dwa lata pełnił funkcję menedżera odpowiedzialnego za rynki na Ukrainie, Białorusi, w Azerbejdżanie oraz Kazachstanie. Alexei Stakh pochodzi z Mińska na Białorusi. Przez ponad 12 lat zdobywał doświadczenie w firmach z sektora e-commerce, z powodzeniem wdrażając kilka istotnych projektów biznesowych. Jest absolwentem Międzynarodowego Prawa Biznesu i Studiów Prawniczych (International Business Law and Legal Studies) na Białoruskim Państwowym Uniwersytecie Ekonomicznym oraz IPM Business School w Mińsku. 

 Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce

Polskim oddziałem mytaxi zarządza od 2013 r. (koordynuje pracę oddziału centralnego w Warszawie oraz trzech lokalnych biur w kraju). Pod jego wodzą spółka – jako pierwsza firma taxi w Polsce – wprowadziła m.in. płatności bezgotówkowe, flotę elektrycznych taksówek oraz pierwszą w Europie usługę współdzielenia taksówki (mytaxi match). Wcześniej, przez dwa lata pracował jako zastępca dyrektora w Ruchu, gdzie zajmował się restrukturyzacją spółki, a także kierował zespołem ds. wsparcia i analiz sprzedaży. Ponad siedem lat był menedżerem w firmie doradczej Ernst & Young (odpowiadał m.in. za usługi świadczone dla spółek z sektora sprzedaży detalicznej i produkcji przemysłowej). Absolwent Wydziału Zarządzania i Informatyki na kierunku Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. 

Jarosław Grabowski, prezes iTaxi

Spółką kieruje od kwietnia br. Ma doświadczenie w sektorze technologii, e-commerce i mediów cyfrowych. Przez prawie pięć lat był dyrektorem w Onecie, gdzie odpowiadał za strategię rozwoju portalu oraz pozostałych marek grupy na różnych platformach technologicznych. W Wirtualnej Polsce przez ponad dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za produkt mediowy. Do iTaxi przeszedł z Techlandu, wiodącej na rynku polskim firmy zajmującej się m.in. dystrybucją gier komputerowych. Entuzjasta nowych technologii, a w szczególności nowych form komunikacji i rozrywki. Aplikacja iTaxi, którą zarządza, to całkowicie polski produkt. Na rynku działa od ponad 5 lat. Platforma oferuje dostęp do legalnych taxi w całej Polsce (działa w ponad 150 miastach, w tym m.in. w Warszawie, Krakowie, czy Trójmieście. 

Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie i Marketing. Karierę zawodową rozpoczął w 2000 r. w polskim oddziale jednego z producentów samochodów, gdzie do roku 2005 pracował w zespole odpowiedzialnym za rozwój sprzedaży do firm i instytucji oraz współpracę z dystrybutorami. W latach 2005–2015 pracował w polskim oddziale firmy LeasePlan Fleet Management (branża leasingu i wynajmu długoterminowego samochodów), gdzie początkowo pozyskiwał kluczowych klientów (B2B), a następnie odpowiadał za zespół, który pozyskiwał wszystkich klientów dla spółki. Od 2015 r. odpowiada za rozwój 4Mobility wdrażającej w Polsce usługi car sharingu. Paweł Błaszczak specjalizuje się w sprzedaży, zarządzaniu zespołami, analizach rynkowych oraz kształtowaniu polityki handlowej. 

Alex Kartsel, country manager Taxify Polska

Absolwent Wydziału Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych Europa-Universität Viadrina Frankfurt. Z Taxify związany od sierpnia 2017 r. Wcześniej pracował w firmach Axivas i SAP. Przez ponad trzy lata pełnił funkcję general managera w Sell Action Poland.

Alex Kartsel (a właściwie Aliaksandr) pochodzi z Białorusi. Studiował pedagogikę w Mińsku, ale przez swoją aktywność dziennikarską (pisał w gazetce studenckiej) tuż przed wyborami prezydenckimi w 2006 r. został usunięty z listy studentów. Wówczas wyjechał do Polski i rozpoczął studia w Warszawie. Kieruje polskim oddziałem firmy, którą w 2013 r. w Estonii stworzył 19-letni wówczas Markus Villig. Dziś z aplikacji Taxify korzysta już 10 mln pasażerów oraz 500 tys. kierowców w ponad 25 krajach.

Alexei Stakh, dyrektor generalny Ubera w regionie

Jest związany z Uberem od czerwca 2015 roku. Od listopada ubiegłego roku kieruje operacjami firmy w Europie Centralnej i Wschodniej, zarządzając obecnie działalnością w Polsce, Rumunii, Czechach, na Ukrainie oraz w państwach bałtyckich. Wcześniej przez dwa lata pełnił funkcję menedżera odpowiedzialnego za rynki na Ukrainie, Białorusi, w Azerbejdżanie oraz Kazachstanie. Alexei Stakh pochodzi z Mińska na Białorusi. Przez ponad 12 lat zdobywał doświadczenie w firmach z sektora e-commerce, z powodzeniem wdrażając kilka istotnych projektów biznesowych. Jest absolwentem Międzynarodowego Prawa Biznesu i Studiów Prawniczych (International Business Law and Legal Studies) na Białoruskim Państwowym Uniwersytecie Ekonomicznym oraz IPM Business School w Mińsku. 

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił