Prenumerata 2018 już w sprzedaży - SPRAWDŹ!

Biznes

Luksusowa inwestycja Gremi i Six Senses w Brazylii

Od lewej: Konsul honorowy RP w Sao Paulo Andrzej Bukowiński, Grzegorz Hajdarowicz, ambasador RP w Brazylii Andrzej Braiter, szef rady nadzorczej Six Senses Wolf Hengst, gubernator stanu Rio Grande do Norte Robinson Faria, prefekt miasta Baia Formosa Adeilson Gomes i stanowy minister ds. turystyki Ruy Gaspar
Rzeczpospolita
Grupa Grzegorza Hajdarowicza pozyskała do współpracy czołową markę hotelarską segmentu premium. Do 2021 r. w Baia Formosa powstanie kompleks wypoczynkowy najwyższej jakości.

Brazylijski projekt Gremi International SARL (Gremi Intl) wkracza w decydującą fazę. Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza firma zawarła strategiczny sojusz z Six Senses - według licznych rankingów najlepszą na świecie siecią luksusowych resortów turystycznych. Na należących do Gremi Intl gruntach powstanie kompleks dwóch resortów, spa i welness oraz wille. Otwarcie przewidywane jest w 2021 r. Uroczyste podpisanie umowy odbyło się w poniedziałek, w obecności ambasadora RP w Brazylii Andrzeja Braitera i gubernatora stanu Rio Grande do Norte Robinsona Faria.

Gremi Intl od 2009 r. jest właścicielem 2,57 tys. ha gruntów z 6,5–kilometrową linią brzegową w Baia Formosa, czyli Pięknej Zatoce. Godzinę drogi od miasta Natal, gdzie znajduje się nowe, międzynarodowe lotnisko. Grzegorz Hajdarowicz od dawna zapowiadał utworzenie tu resortów turystycznych i hubu technologicznego – projekt nazwano Eco Estrela.

- To przedsięwzięcie podobne do Porto Cervo na Sardynii czy Sotogrande w Hiszpanii, czyli luksusowych destynacji turystycznych zbudowanych kilkadziesiąt lat temu od zera, jako spełnienie wizjonerskich pomysłów odpowiednio księcia Karima Agi Khana i Josepha McMickinga – mówi Piotr Maj, szef projektu brazylijskiego w Gremi. I dodaje: – To jednak znacznie większa skala, mówimy o terenie wielkości dwóch i pół Wenecji, o nakładach rzędu 1–1,5 miliarda dolarów. Jeszcze w tym miesiącu ruszy road show, pozyskanie tak prestiżowego partnera jak Six Senses to gwarancja, że wizja Grzegorza Hajdarowicza zostanie przełożona na rzeczywistość.

Natal znajduje się na najbardziej na wschód wysuniętym wybrzeżu Brazylii, podróż z Lizbony lub Miami zajmuje tu 6,5 godziny. - Jesteśmy zachwyceni możliwością przeprowadzenia tego przedsięwzięcia z panem Hajdarowiczem i Gremi Intl. Wyznajemy te same wartości i mamy zbieżne wizje, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, wellness czy gościnność. Nie można też wyobrazić sobie lepszej lokalizacji na resort w Brazylii – podkreśla Wolf Hengst, przewodniczący rady nadzorczej Six Senses.

Koncepcja kurortu Six Senses w Brazylii zakłada budowę 73 willi dla miłośników sportów wodnych, 54 willi na potrzeby wypoczywających rodzin i 58 willi prestiżowych. W skład kompleksu będzie też wchodzić spa i centrum badań i ochrony tutejszych żółwi morskich. Six Senses kładzie ogromny nacisk na zrównoważony rozwój i ekologię, dlatego po resorcie będą się poruszać wyłącznie pojazdy elektryczne, a podstawą dań serwowanych gościom będą produkty pochodzące ze stanowiącej część kompleksu plantacji organicznej oraz od lokalnych rolników i rybaków.

Six Senses to ugruntowana marka w segmencie premium. Została utworzona w 1995 r., w 2009 r. przejął ją amerykański fundusz Pegasus Capital Advisors, zarządzający aktywami rzędu 2 mld dolarów. Six Senses ma w portfelu jedenaście luksusowych, kameralnych resortów: po dwa w Tajlandii i Wietnamie oraz po jednym w Portugalii, Turcji, Chinach, Omanie, na Malediwach i Seszelach. Do sieci należy też 30 spa w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i na Dominikanie. Spółka ma imponujące plany ekspansji w obu segmentach – pojawi się m.in. w Nowym Jorku, Bhutanie, Tunezji czy na Ibizie. Latem tego roku czytelnicy prestiżowego magazynu „Travel & Leisure Magazine” uznali Six Senses za najlepszy brand hotelarski na świecie.

Grzegorz Hajdarowicz jest głównym akcjonariuszem notowanej na warszawskiej giełdzie spółki Gremi Media, między innymi wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. W ubiegłym tygodniu swe zaangażowanie w akcjonariacie Gremi Media zwiększył amerykański fundusz North Base Media.

 

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL