#RZECZoBIZNESIE: Dariusz Stolarczyk: W kioskach Ruchu odbierzesz paczkę i kupisz Wiedźmina

Chcemy, by kiosk Ruchu był miejscem, gdzie można załatwić większość swoich usługowych potrzeb. Staliśmy się bardzo nowoczesną, dobrze zarządzaną firmą - mówi Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu.

Aktualizacja: 24.10.2016 13:52 Publikacja: 24.10.2016 13:41

#RZECZoBIZNESIE: Dariusz Stolarczyk: W kioskach Ruchu odbierzesz paczkę i kupisz Wiedźmina

W popularnej sieci kiosków Ruchu dużo się zmieniło w ostatnich latach. W którym kierunku zmierza firma i co ma obecnie do zaoferowania swoim klientom?

- Ruch w 2010 r. został kupiony przez prywatny fundusz Eton Park i od tego czasu zaczęła się poważna restrukturyzacja firmy. Wymieniliśmy stare kioski na nowe, poprawiliśmy asortyment w sklepach, wymieniliśmy systemy informatyczne oraz logistykę ze starej i słabo zarządzanej na nowoczesną i konkurencyjną – podkreśla Dariusz Stolarczyk.

Ruch poszerzył również swoją działalność, jak dotąd skupioną przede wszystkim wokół dystrybucji prasy i sprzedaży detalicznej, o dodatkowe usługi. – Skoncentrowaliśmy się na tym, żeby być nowoczesnym punktem usługowym i by ten kiosk był miejscem, gdzie można załatwić większość swoich usługowych potrzeb, a także na logistyce na potrzeby e-commerce – mówi wiceprezes Ruchu.

Firma uruchomiła w tym celu usługę „Paczka w RUCHu”, dzięki której klienci sklepów internetowych mogą odebrać swoje paczki w wybranych kioskach Ruchu w całej Polsce. Na tej zasadzie zawiązała również współpracę z Pocztą Polską umożliwiającą odbiór przesyłek, dostarczanych przez listonoszy, w jej placówkach. Firma sprzedaje w kioskach również pożyczki oraz udziela ubezpieczeń.

- Myślimy również na poważnie o tym, żeby rozwinąć usługi kurierskie do domu klienta. Chcielibyśmy też lepiej obsłużyć międzynarodową dystrybucję e-commerce – dodaje Stolarczyk.

Jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną, Ruch nie chce być już kojarzony wyłącznie z prasą. Można w nim nabyć również wszelkie artykuły spożywcze i przemysłowe, a także gry komputerowe (w tym „Wiedźmina”) oraz od niedawna bilety na imprezy masowe.

Jeszcze kilka lat temu sytuacja finansowa spółki nie wyglądała najlepiej. W 2010 r. jej straty sięgnęły aż 100 mln zł. Czy firma wyszła już na prostą? – Jesteśmy operacyjnie na plusie. Ten rok jest pierwszym rokiem, kiedy się wynurzyliśmy z tej straty. W tej chwili zależy nam przede wszystkim na tym, żeby nasze usługi generowały coraz więcej marży i żeby coraz częściej ta marża z usług zastępowała spadający biznes tradycyjny – mówi Stolarczyk.

Ruch jest po kieleckim Kolporterze największym dystrybutorem prasy w Polsce – posiada ok. jedną trzecią udziałów na rynku. Obecnie poszukuje inwestora, dzięki któremu będzie mogła rozwijać się szybciej i na większą skalę w zakresie usług.

W popularnej sieci kiosków Ruchu dużo się zmieniło w ostatnich latach. W którym kierunku zmierza firma i co ma obecnie do zaoferowania swoim klientom?

- Ruch w 2010 r. został kupiony przez prywatny fundusz Eton Park i od tego czasu zaczęła się poważna restrukturyzacja firmy. Wymieniliśmy stare kioski na nowe, poprawiliśmy asortyment w sklepach, wymieniliśmy systemy informatyczne oraz logistykę ze starej i słabo zarządzanej na nowoczesną i konkurencyjną – podkreśla Dariusz Stolarczyk.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów