Wielka awaria w Idea Banku

Posiadacze kont i lokat w Idea Banku nie mieli dostępu do swoich pieniędzy. To z powodu możliwej usterki systemu informatycznego w banku. W poniedziałek wieczorem zaczęła działać strona internetowa banku.

Aktualizacja: 07.08.2017 18:29 Publikacja: 07.08.2017 16:46

Wielka awaria w Idea Banku

Foto: Archiwum

Według klientów, wszystko zaczęło się po piątkowej aktualizacji aplikacji dla systemu iOS dla urządzeń firmy Apple. Powoduje ona, że przy próbie uruchomienia aplikacji wyświetla się komunikat o konieczności jej aktualizacji (mimo że została ona już zainstalowana). Wybranie „tak" powoduje przejście do serwisu z aktualizacjami, gdzie pobrana już aktualizacja ma tylko opcję „otwórz". Z kolei wybranie jej powoduje powtórkę opisanej sytuacji. Wybranie opcji „nie" przy komunikacie o aktualizacji powoduje zamknięcie aplikacji.

Sprawę przez cały weekend sygnalizowali użytkownicy aplikacji mobilnej. Forum pod aktualizacją pełne jest wpisów wyrażających irytację klientów. W poniedziałek po południu liczba wpisów sięgała stu.

Co więcej, przestała działać także możliwość logowania się do kont przez stronę internetową Idea Banku. A jeszcze choćby w sobotę było to możliwe (mimo niedziałającej już wtedy aplikacji).

Ani na głównej stronie banku, ani w zakładkach Komunikaty czy Biuro Prasowe nie ma jakiejkolwiek informacji dla klientów o awarii czy też terminie jej usunięcia.

Jedyna informacja ze strony banku pojawia się dopiero przy próbie zalogowania: „Przerwa techniczna. Uprzejmie informujemy, że trwa awaria systemu transakcyjnego Idea Cloud. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Za niedogodności przepraszamy".

Jak dotąd bank nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące tego, czy z kont wyszły zaplanowane na poniedziałek przelewy, co klientami, którzy z powodu braku dostępu do kont nie mogli zlecać bieżących przelewów oraz kiedy dostęp może być przywrócony.

Idea Bank to czternasty pod względem sumy bilansowej bank komercyjny w Polsce. Kieruje swoją ofertę przede wszystkim do mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. W piątek podał wyniki po II kwartale. Miał w tym okresie 321 tys. aktywnych rachunków. W I półroczu 2017 r. Grupa Idea Bank wypracowała 109,9 mln zł zysku netto.

W poniedziałek wieczorem zaczęła działać strona internetowa banku. Nadal nie można było się dostać do bankowości internetowej za pomocą aplikacji na smartfonie.

Według klientów, wszystko zaczęło się po piątkowej aktualizacji aplikacji dla systemu iOS dla urządzeń firmy Apple. Powoduje ona, że przy próbie uruchomienia aplikacji wyświetla się komunikat o konieczności jej aktualizacji (mimo że została ona już zainstalowana). Wybranie „tak" powoduje przejście do serwisu z aktualizacjami, gdzie pobrana już aktualizacja ma tylko opcję „otwórz". Z kolei wybranie jej powoduje powtórkę opisanej sytuacji. Wybranie opcji „nie" przy komunikacie o aktualizacji powoduje zamknięcie aplikacji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem