Klienci Banku Millennium mogą już skorzystać za pośrednictwem bankowości internetowej z Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Wcześniej dostęp do tej platformy poprzez e-konta wprowadził PKO BP oraz BOŚ.

- Dzięki rozszerzeniu funkcjonalności, serwis bankowości internetowej staje się oknem na cyfrowy świat polskiej administracji. Zaczęliśmy od udziału w rządowym Programie Rodzina 500+ i umożliwiliśmy klientom złożenie wniosku o świadczenie właśnie za pośrednictwem Millenet. Klienci bardzo chętnie z tego udogodnienia korzystali i złożyli około 50 tys. wniosków- mówi Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Banku Millennium.

Jak zapewniają przedstawiciele banku proces jest prosty i intuicyjny. Przy zakładaniu profilu na PUE - po zaakceptowaniu oświadczenia o ochronie danych osobowych oraz zatwierdzeniu operacji logowania przy pomocy hasła SMS (obie czynności konieczne tylko przy pierwszym logowaniu do PUE), przechodzi do portalu PUE ZUS, gdzie akceptuje regulamin PUE i uzupełnia niezbędne dane profilu. Przy kolejnym logowaniu klient nie musi wykonywać już dodatkowych czynności – wystarczy, że użyje loginu i hasła do bankowości elektronicznej.

Platforma Usług Elektronicznych (PUE) skierowana jest to wszystkich klientów ZUS. Umożliwia załatwienie wielu spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez konieczności wychodzenia z domu, takich jak przeglądanie danych o składkach, przesyłanie dokumentów i wniosków oraz odbiór odpowiedzi z ZUS, sprawdzenie, do którego OFE należy klient, weryfikację, czy pracodawca zgłosił klienta do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego. Na PUE można również zadać pytania online pracownikowi ZUS czy też skorzystać z innych, aktualnie oferowanych przez ZUS możliwości.

Pierwszym bankiem, który udostępnił klientom możliwość założenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS przez bankowość elektroniczną był PKO BP (w maju). Taka opcję oferuje też BOŚ, ale pracują nad tym także inne banki, min. zaawansowany w pracach jest mBank. Prawdopodobnie wdroży go na początku przyszłego roku. Banki wykorzystują e-konta do uwierzytelnienia klientów na dużo szerszą skalę. Od ubiegłego poniedziałku klienci PKO BP od mogą już założyć Profil Zaufany w internetowym serwisie transakcyjnym. To rodzaj podpisu elektronicznego, dzięki któremu można zdalnie załatwić wiele spraw urzędowych. PKO BP jest pierwszym bankiem dającym taką możliwość, ale wkrótce tę opcję włączą kolejne, a potem także inne instytucje spełniające odpowiednie wymogi, np. telekomy.