Chiny mają więcej markowych kawiarni niż Stany Zjednoczone

Chiny dotychczas kojarzyły się raczej z herbatą niż kawą. Jednak według raportu World Coffee Portal, Chiny wyprzedziły Stany Zjednoczone jako największy rynek markowych kawiarni na świecie pod względem liczby punktów sprzedaży.

Publikacja: 14.12.2023 09:49

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Chiny wyrastają na kawową potęgę

Foto: Bloomberg

Z raporty wynika, że liczba markowych kawiarni w drugiej co do wielkości gospodarce świata wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 58%, osiągając 49 691 placówek. Starbucks otworzył w tym okresie 785 lokali w kraju i jest drugim co do wielkości operatorem markowej kawy pod względem liczby punktów - informuje World Coffee Portal.

Luckin Coffee, chiński start-up, który trzy lata temu został uwikłany w skandal związany z oszustwami i wyrzucony z Wall Street, to największa w kraju sieć kawiarni z ponad 13 000 punktów sprzedaży. „Ponad 90% z 4000 ankietowanych konsumentów chińskich kawiarni pije gorącą kawę co tydzień, a 64% spożywa kawę mrożoną przynajmniej raz w tygodniu” – podał World Coffee Portal. Z badania wynika, że prawie 90% ankietowanych konsumentów odwiedza kawiarnię lub składa zamówienie w kawiarni przynajmniej raz w tygodniu.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Gastronomia
McDonald’s przyciągnie najbiedniejszych. Ale tylko przez miesiąc
Gastronomia
Kultowy warszawski lokal okradziony. Właściciele apelują o pomoc
Gastronomia
McDonald’s przyciąga najbiedniejszych. Szykuje nowy bardzo tani zestaw
Gastronomia
Polacy znów ruszyli po jedzenie do fast foodów
Gastronomia
KFC zamyka ponad 100 lokali przez propalestyński bojkot
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?