Utrzymanie klienta to wyzwanie w każdej branży

Bogaty wachlarz produktów i usług, a także możliwość porównania ofert na rynku powodują, że największym wyzwaniem dla ubezpieczycieli jest dziś utrzymanie klienta. Aby zyskać jego lojalność, trzeba być rzetelnym i uczciwym, a także budować długotrwałe, oparte na zaufaniu relacje - mówi Aneta Podyma-Milczarek, Prezes Zarządu Pramerica Życie TUiR SA. To siódma rozmowa w ramach inicjatywy BDO „Przedsiębiorca Miesiąca", która będzie trwać przez cały 2018 rok.

Publikacja: 20.08.2018 10:42

Utrzymanie klienta to wyzwanie w każdej branży

Foto: mat. prasowe

Co jest największym wyzwaniem dla działalności ubezpieczeniowej?

Dla każdego ubezpieczyciela otoczenie rynkowe czy ekonomiczne jest bardzo ważne, bo każdy ubezpieczyciel rozumie, jak ważną rolę odgrywają stopy procentowe. Nie bez znaczenia jest również otoczenie prawne, które stawia wiele wymagań, mających na celu ochronę klienta, ale jednocześnie szybkie dostosowanie do nich staje się dużym wyzwaniem dla ubezpieczycieli. Jednak największym wyzwaniem na rynku jest dziś utrzymanie klienta. Fakt, że oferta jest tak bogata, a klient ma możliwość jej oceny i weryfikacji, powoduje, że budowa lojalności i – co ważne – zadowolenia klienta wymaga sporego wysiłku i zaangażowania.

Rynek ubezpieczeniowy jest mocno regulowany prawnie. Czy Polska pod tym względem jest bardziej rygorystyczna niż inne kraje? W wielu dziedzinach tak właśnie jest (polski legislator wybiera rozwiązania najostrzejsze z możliwych).

Wszystkie uregulowania prawne są tworzone i wprowadzane w celu ochrony konsumenta. Takie rozwiązania są potrzebne, jednak dla całej branży ubezpieczeniowej kluczowe jest, aby o tych rozwiązaniach otwarcie rozmawiać, a te rozmowy powinny być podejmowane w odpowiednim czasie. Chodzi przecież o wypracowanie najlepszych dla klienta rozwiązań na rynku. Trzeba też mieć na uwadze fakt, że ten kierunek związany z regulowaniem rynku będzie się wzmacniał, m.in. ze względu na zmieniającą się rzeczywistość, otoczenie, nowe ryzyka czy stosowane technologie. Zrozumiałe jest więc to, że pojawiają się nowe rozwiązania ustawowe. Jednak najważniejszą kwestią – zanim te rozwiązania powstaną – jest dialog sektora i regulatora. To pozwoli wypracować najlepsze rozwiązania, uwzględniające daną sytuację branży i jego klientów.

Może trochę statystyk: 2,17 mln Polaków korzysta z prywatnej opieki zdrowotnej, dzięki dodatkowym ubezpieczeniom zdrowotnym – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. Czy zauważacie Państwo wzrost zainteresowania tego typu ubezpieczeniami?

Faktycznie tendencja wykupywania umów chroniących zdrowie jest widoczna. Potwierdzają to również wyniki naszego Raportu Pramerica Insight: „Polacy i Amerykanie o finansach osobistych”. 68% ankietowanych wskazało, że ich głównym celem finansowym jest pokrycie niespodziewanych wydatków na leczenie. Co istotne, tylko 5% ankietowanych zadeklarowało, że miałoby finanse na pokrycie takich kosztów. Zatem na pewno jest to kierunek, na który Polacy będą stawiać. Jeśli do tego dołożymy statystykę zachorowań chociażby na nowotwory, która rośnie w błyskawicznym tempie, to kierowanie finansów na ten element życia nie dziwi.

W ramach jednego z Państwa raportów przebadaliście kobiety i ich podejście do finansów. Wyniki są ciekawe.

W kwestii wiedzy o finansach panie przodują w zarządzaniu długami i budżetem domowym. Panowie są natomiast lepsi w sferze inwestycji, bo chętniej podejmują ryzyko.

Rozmawiała Ewa Matyszewska

Cała rozmowa z Anetą Podymą-Milczarek: https://www.bdo.pl/pl-pl//Publikacje/Przedsiebiorca-Miesiaca/2018/Rozmowa-z-Aneta-Podyma-Milczarek-Prezes-Zarzadu-Pramerica-Zycie-TUiR-SA

Materiał powstał we współpracy z BDO Polska.

Co jest największym wyzwaniem dla działalności ubezpieczeniowej?

Dla każdego ubezpieczyciela otoczenie rynkowe czy ekonomiczne jest bardzo ważne, bo każdy ubezpieczyciel rozumie, jak ważną rolę odgrywają stopy procentowe. Nie bez znaczenia jest również otoczenie prawne, które stawia wiele wymagań, mających na celu ochronę klienta, ale jednocześnie szybkie dostosowanie do nich staje się dużym wyzwaniem dla ubezpieczycieli. Jednak największym wyzwaniem na rynku jest dziś utrzymanie klienta. Fakt, że oferta jest tak bogata, a klient ma możliwość jej oceny i weryfikacji, powoduje, że budowa lojalności i – co ważne – zadowolenia klienta wymaga sporego wysiłku i zaangażowania.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Polisa dla kota lub psa? Aż 40 proc. właścicieli nawet nie wie, że są takie ubezpieczenia
Ubezpieczenia
Szefowa LINK4 odwołana. Jest nowa prezes, pełniąca obowiązki
Ubezpieczenia
Uścińska: System emerytalny jest bezpieczny dla państwa, wymagający dla ludzi
Ubezpieczenia
Raty leasingu za ciężkie dla małych firm
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Ubezpieczenia
Głębokie wymiatanie kadr w PZU. Pracę tracą nie tylko szefowie