Reklama

Frekwencja na kolei najlepsza od trzech dekad, ale wciąż brakuje pociągów

PKP Intercity kupuje nowe i modernizuje już posiadane składy, by odciągnąć podróżnych od samochodów. Jednak dla poprawienia atrakcyjności kolei konieczne jest przyspieszenie modernizacji infrastruktury.

Publikacja: 06.02.2025 04:44

Pociąg wysokich prędkości Pendolino PKP Intercity EIP 8102 na stacji Poznań Główny

Pociąg wysokich prędkości Pendolino PKP Intercity EIP 8102 na stacji Poznań Główny

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

W pociągach pasażerskich rośnie frekwencja. Ubiegły rok przyniósł pod tym względem najlepszy wynik od niemal trzech dekad: na podróż koleją zdecydowało się ponad 407,5 mln osób – poinformował Urząd Transportu Kolejowego (UTK). W porównaniu z rokiem wcześniejszym liczba podróżnych wzrosła o ponad 33 mln, czyli o niemal 9 proc. Wskaźnik wykorzystania kolei (liczba podróży przypadająca na jednego mieszkańca) sięgnął 10,8 proc., co oznacza, że statystycznie każdy mieszkający w Polsce wsiadł w ubiegłym roku do pociągu niemal 11 razy. To w porównaniu z poprzednimi latami niezły wynik, choć w stosunku do innych krajów europejskich nie zachwyca. – Porównanie z innymi krajami pokazuje, że kolej w naszym kraju ma jeszcze znaczny potencjał do rozwoju – komentuje Ignacy Góra, prezes UTK.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama