Reklama
Rozwiń
Reklama

Ryzykowne auta jadą do Polski z USA: ponad 95 proc. miało wypadek lub kolizję

Polska należy do rynków, na które sprowadzana jest z zagranicy zdecydowana większość samochodów używanych, wcześniej uszkodzonych. Największy ich odsetek jest w autach importowanych z USA, Belgii i Niemiec.

Aktualizacja: 30.08.2024 06:29 Publikacja: 30.08.2024 04:30

Ryzykowne auta jadą do Polski z USA: ponad 95 proc. miało wypadek lub kolizję

Foto: AdobeStock

Ponad 95 proc. używanych samochodów sprowadzonych w 2024 r. do Polski z USA jest po wypadku lub kolizji – wynika z danych firmy carVertical, dostarczającej informacji o historii pojazdów, do których dotarła „Rzeczpospolita”. Według zgromadzonych w jej rejestrze raportów spośród pięciu najważniejszych dla prywatnych polskich importerów rynków zagranicznych to właśnie auta pochodzące z amerykańskiego okazują się najbardziej ryzykowne.

– Niezależnie od tego, czy analizujemy proceder cofania liczników, czy ukryte szkody powypadkowe, auta z USA mają sporo adnotacji w raportach. W okresie od stycznia do sierpnia 2024 r. aż 95 na 100 aut sprowadzonych do Polski z rynku amerykańskiego ma adnotacje o jakichś uszkodzeniach w przeszłości – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny w carVertical.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama