Ważą się losy Izery. Wokół projektu coraz większe zniecierpliwienie

Izerę obciąża polityczny związek z PiS, dla którego fabryka elektryków miała głównie propagandowy wymiar.

Publikacja: 15.03.2024 03:00

Pierwszy polski samochód elektryczny Izera prezentowany w ubiegłym roku na 4 Design Days w Międzynar

Pierwszy polski samochód elektryczny Izera prezentowany w ubiegłym roku na 4 Design Days w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Pojazd ma być produkowany w Jaworznie.

Foto: PAP/Michał Meissner

Dziś rządzący mogą uchylić tajemnicy co do przyszłości Izery. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiedziało na czwartek konferencję prasową dotyczącą rewizji Krajowego Planu Odbudowy. Perspektywę zmian w KPO i możliwość rezygnacji z części projektów jeszcze w styczniu zapowiadała minister funduszy Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Wśród zagrożonych przedsięwzięć miała się znaleźć fabryka polskiego elektryka, niejako „zaszyta” w KPO poprzez zapis o wsparciu gospodarki niskoemisyjnej dla osiągnięcia celu, jakim ma być zdolność produkowania 100 tys. pojazdów zeroemisyjnych rocznie do połowy 2026 r.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Rosną dotacje do elektrycznych aut. Rząd zaskoczył wysokością dopłat
Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?