Łatwiejsze zakupy: światowi giganci łączą siły na polskim rynku

DHL oraz chiński Cainiao z grupy Alibaba zawarły partnerstwo co do wspólnego rozwijania sieci automatów paczkowych w Polsce.

Publikacja: 06.02.2023 13:42

Łatwiejsze zakupy: światowi giganci łączą siły na polskim rynku

Foto: Adobe Stock

Firmy dzisiaj zawarły umowę w tej sprawie podkreślając w komunikacie potencjał wzrostu polskiego rynku dostaw poza domem klienta ostatecznego, który w ciągu ostatnich trzech lat potroił się.

DHL eCommerce Solutions z grupy Deutsche Post DHL, oraz Cainiao Network, logistyczne ramię Alibaba Group (właściciel Aliexpress), podpisały umowę, na mocy której DHL powinien zakupić część udziałów oddziału Cainiao w Polsce. Partnerstwo ma na celu poprawę jakości i szybkości dostaw poza domem w Polsce. W pierwszej fazie po transakcji obie firmy planują zainwestować 60 mln euro w instalację automatów w całym kraju. Cel firm to stworzenie jednej z największych sieci takich punktów dostępowych w Polsce.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Rosną dotacje do elektrycznych aut. Rząd zaskoczył wysokością dopłat
Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski