InPost traci rynek listów

Klienci instytucjonalni zrywają umowy z prywatnym operatorem pocztowym.

Publikacja: 19.01.2016 20:00

W ciągu ostatnich miesięcy InPost stracił kilka cennych kontraktów na obsługę korespondencji – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Jak ustaliliśmy, w trakcie obowiązywania umowy rozwiązały ją m.in. Urząd Dozoru Technicznego (UDT), urzędy gmin w Brwinowie, Piastowie i Prażmowie, warszawskie Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek (CKPP). Powód? Niewłaściwa realizacja zleceń, niezgodnie z warunkami przetargów, nieterminowość czy brak odpowiedzi na reklamacje. Instytucje te dokończenie wartych w sumie grubo ponad 5 mln zł kontraktów przekazały Poczcie Polskiej (PP), największemu konkurentowi InPostu. Państwowy operator na odebranych rywalowi zleceniach może zarobić ponad 1 mln zł.

Pozostało 86% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić