Jakub Medrala: Reklama korzystna dla rynku

Młody prawnik będzie miał duży problem, jak bez reklamy poinformować, że wykonuje zawód – mówi Jakub Medrala, prawnik praktykujący w stanie Newada w USA.

Publikacja: 19.12.2023 02:00

Jakub Medrala: Reklama korzystna dla rynku

Foto: Adobe Stock

Niedawno w Polsce podczas gali mieszanych sztuk walki na plecach jednego z zawodników pojawiła się wytatuowana nazwa kancelarii prawnej. Wywołało to pewne poruszenie w środowisku i dyskusję, czy to dopuszczalne. Czy w USA coś takiego w ogóle by kogoś zainteresowało, czy to jest normalne jak na tamtejsze standardy?

To jest zupełnie normalne, tutaj by się nikt nie zdziwił. Prawnicy bardzo często sponsorują wydarzenia sportowe. W Las Vegas mamy np. zespół (hokejowy) Vegas Golden Knights, który ostatnio wygrał Puchar Stanleya. Jak się idzie na ich mecze, to dookoła na bandach i w innych miejscach wiszą reklamy prawników. W przerwach też zawsze są puszczane. Tak samo z innymi wydarzeniami sportowymi, jak futbol amerykański. Niektóre reklamy są dość ciekawe, szczególnie te puszczane w trakcie Superbowl. Zwykle w przerwie, bo to jest najlepszy czas antenowy i tam co bogatsi prawnicy wymyślają często śmieszniejsze reklamy, w których opowiadają różne historie. Reklamy prawników widoczne są wszędzie. Ludzie się do tego przyzwyczaili i o tym się nawet za bardzo nie mówi. I nikt by na pewno przez to nie dostał reprymendy z Izby Adwokackiej. Ciężko mi powiedzieć, bo jestem oderwany od rzeczywistości reklamy w Polsce, pewnie to, co się u nas dzieje, u was byłoby uznane za drastyczne. Dla mnie w tej chwili jest to normalne. Widzi się te billboardy wszędzie.

Pozostało 88% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Rzecz o prawie
Jan Błeszyński: Spór o słuszne wynagrodzenia
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Patrzymy na was, pilnujemy
Rzecz o prawie
Maciej J. Nowak: Niewykorzystany potencjał planowania
Rzecz o prawie
Maciej Zaborowski: Przepracowany jak prawnik
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Niepewność, zmora prawa