Zatwierdzenie niepodpisanego sprawozdania finansowego

Nie do rzadkości należą sytuacje, w których dochodzi do zatwierdzenia dokumentacji sprawozdawczej pomimo tego, że nie została ona sporządzona w dacie zatwierdzenia, albo gdy w dniu jej zatwierdzenia nie był sporządzony raport z badania. Wykluczenie takich rodzaju sytuacji pozwoli na uniknięcie ryzyka stwierdzenia nieważności uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.

Publikacja: 17.12.2019 16:45

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Fiskus nie zawsze może dopytywać o PKWiU

Foto: Adobe Stock

Ryzyko stwierdzenia nieważności zatwierdzenia sprawozdania finansowego najczęściej dotyczy jednostek, w których roczne sprawozdanie finansowe musi być podpisane przez kilka osób jednocześnie. W dobie sporządzania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej, problem ten staje się coraz bardziej widoczny. Główną zaś przyczyną tego jest na ogół brak świadomości wśród kadry zarządzającej, że do sporządzenia sprawozdania finansowego nie dochodzi z chwilą jego podpisania tylko przez niektórych członków kierownika jednostki lub tylko przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo dla Ciebie
Ministerstwo wydało ważny komunikat. Chodzi o studia online
Nieruchomości
Więcej drewna i mniejsze odległości między budynkami? Zmiany w prawie budowlanym
Nieruchomości
Droga konieczna dla wygody sąsiada? Ważny wyrok SN ws. służebności
Podatki
Dla kogo stawka 8,5 proc. ryczałtu? Ważny wyrok NSA
ZUS
Wielki pożar centrum handlowego w Warszawie. ZUS wydał specjalny komunikat