Francuski koniak znów na topie. Sprzedaż wystrzeliła

Sprzedaż koniaku wzrosła o prawie jedną trzecią w zeszłym roku, ponieważ amerykańscy i chińscy konsumenci znów sięgają po stare, kosztowne roczniki To świadczy o tym, że recesja wywołana pandemią znika powoli z rynku alkoholi z wyższej półki – pisze Reuters.

Publikacja: 18.01.2022 18:34

Beczki koniaku Remy Martin

Beczki koniaku Remy Martin

Foto: Bloomberg

Sprzedaż brandy produkowanej w regionie Cognac we Francji wzrosła o prawie 31 proc. do 3,6 miliarda euro (4,1 miliarda dolarów) – wynika z danych grupy branżowej BNIC. Wolumeny wzrosły o 16 proc. do 223,2 miliona butelek.

„Ten wzrost odzwierciedla prawdziwe ożywienie na rynku koniaku, a także nowe nawyki konsumpcyjne” – poinformowało BNIC w oświadczeniu. Według jej danych sprzedaż wzrosłą nie tylko w porównaniu z latami pandemii, ale także rokiem 2019, czyli czasami sprzed pandemii koronawirusa.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Przemysł spożywczy
Prezes polskiego giganta: Paczkę DecoMorreno można dziś traktować jak lokatę. To absurd
Przemysł spożywczy
Rumuńska sieć wchodzi do Polski. „Rynek polski jest podobny do rumuńskiego”
Przemysł spożywczy
Szczęśliwe zakończenie problemów kultowej cukierni z Warszawy
Przemysł spożywczy
Herbaty mrożone biją rekordy, ale kaucje straszą
Przemysł spożywczy
Reakcja Kraft Alkohole na artykuł „Rz” o nowym inwestorze Palikota: Jesteśmy wehikułem inwestycyjnym
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?