Kierownik ciężej pracuje na zaufanie pracodawcy, musi być sumienny i lojalny

Osoby zajmujące wysokie stanowiska w firmie powinny kierować się w pracy przede wszystkim interesem pracodawcy. Narażanie zakładu na niepotrzebne wydatki świadczy o braku ich lojalności.

Aktualizacja: 17.06.2018 14:11 Publikacja: 17.06.2018 00:01

Kierownik ciężej pracuje na zaufanie pracodawcy, musi być sumienny i lojalny

Foto: Adobe Stock

Rozwiązując za wypowiedzeniem umowę o pracę zawartą na czas nieokreślony, pracodawca musi wskazać pracownikowi konkretną i rzeczywistą przyczynę swojej decyzji. W ostatnich latach coraz częściej pracodawcy powołują się na utratę zaufania do pracownika jako przyczynę uniemożliwiającą dalsze zatrudnienie na danym stanowisku. Jednak w procesie sądowym nie zawsze udaje im się wykazać, że istniała podstawa do powołania się na utratę zaufania.

Aby móc w ten sposób uzasadnić wypowiedzenie umowy, konieczne jest, aby utrata zaufania wynikała z konkretnych zachowań pracownika, które obiektywnie można uznać za podstawę takiej utraty zaufania. Z pomocą przy identyfikowaniu takich przypadków przychodzi orzecznictwo Sądu Najwyższego. Jedno z ostatnich orzeczeń w tym zakresie zostało wydane 6 marca 2018 r. w sprawie o sygn. akt II PK 75/17.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt