System Compliance (z angielskiego: „system zgodności") jest to system pozwalający zapobiegać powstawaniu szkodliwych naruszeń nie tylko w obszarze prawa, ale również w obszarze nieuczciwych praktyk lub nieetycznych zachowań – pracowników, jak i kontrahentów. Stworzenie i skuteczne wdrożenie systemu Compliance u przedsiębiorcy może skutecznie ograniczyć ryzyka związane z popełnianiem przestępstw i naruszaniem prawa lub etyki zawodowej. Jakich zatem ryzyk mogą uniknąć przedsiębiorcy stosujący reguły Compliance? Przede wszystkim chodzi o ryzyka związane z naruszeniami dotyczącymi nieprawidłowej działalności przedsiębiorstwa, a te obejmować mogą cały szereg nadużyć, począwszy od przestępstw gospodarczych, przestępstw finansowych, karnych lub karnoskarbowych, aż po nieuczciwe działania pracowników i kadry zarządzającej. Co więcej, system Compliance, czyli system przestrzegania odpowiednich reguł w firmie, pomaga zwalczać nieuczciwą konkurencję, dyskryminację, czy mobbing w środowisku pracy, jak również pomaga w walce korupcją i kradzieżą danych lub mienia.