Konkurs w internecie nie może mieć cech gry hazardowej

Przedsiębiorca organizujący konkurs w sieci powinien się przede wszystkim upewnić, że nie będzie on miał cech gry hazardowej.

Publikacja: 02.10.2015 06:10

Foto: www.sxc.hu

Przedsiębiorcy sektora e-commerce za jeden ze sposobów promocji oferowanych towarów bądź usług uznają organizowanie różnego rodzaju konkursów w Internecie. Forma takich przedsięwzięć może być różnorodna, poczynając od konkursów na najlepszą fotografię, a kończąc na turniejach w grze online. Poza organizacją konkursu w ramach własnego serwisu internetowego przedsiębiorcy często korzystają z popularnych serwisów społecznościowych.

Pod względem prawnym wydaje się, że organizacja konkursu w internecie jest dość prosta i z pozoru nie wiąże się z komplikacjami. W praktyce jednak proces wyłaniania zwycięzców jak również regulaminy takich konkursów powinny być dobrze przemyślane. W przeciwnym razie niewłaściwie zorganizowany lub przeprowadzony konkurs może wiązać się dla przedsiębiorcy (a w określonych przypadkach również dla uczestników konkursu) z poważnymi konsekwencjami prawnymi. W efekcie może się okazać, że przedsięwzięcie takie z założenia nastawione zarówno na budowanie marki i wizerunku przedsiębiorcy, jak i jego towarów bądź usług, w praktyce wywrze skutek zgoła odmienny od zamierzonego.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt