Umowa sponsorska - co warto wiedzieć o sponsoringu

Coraz więcej przedsiębiorców, szukając alternatywnych sposobów promocji i reklamy, stawia na sponsoring, który zyskuje na popularności dzięki obopólnym korzyściom stron umowy. Czym on jest?

Publikacja: 03.12.2014 05:40

Umowa sponsorska - co warto wiedzieć o sponsoringu

Foto: Rzeczpospolita, Paweł Gałka

Umowa sponsoringu jest nazywana umową sponsorską. Jej treścią jest zobowiązanie się sponsora do wspierania określonej aktywności sponsorowanego w zamian za np. możliwość zaprezentowania produktu określonym kręgom odbiorców, przeprowadzenie sondażu rynku, badania marketingowego czy po prostu reklamę. Kodeks cywilny nie zawiera definicji sponsoringu ani też nie reguluje umowy sponsorskiej. Umowa sponsorska jest umową nienazwaną, nieuregulowaną w przepisach, zawieraną na podstawie art. 3531 k.c. w ramach wyrażonej w nim zasady swobody umów. Jest umową konsensualną, dwustronnie zobowiązującą, odpłatną i wzajemną.

Pozostało 90% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać