To jeden z wymogów, które określa projekt rozporządzenia ministra gospodarki w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług. Został on przygotowany w związku z tym, że pod koniec lipca 2014 r. weszła w życie ustawa o cenach, która zniosła wymóg metkowania w sklepach produktów.
Zgodnie z projektem ceny produktów mogą być podane na wywieszkach, obwolutach, w katalogach, cennikach. Mogą też być nadrukowane na opakowaniach. Klient ma też poznać nie tylko cenę, ale także jednostkę miary, do której się ona odnosi.
W wypadku usług lub towarów, które nie są widoczne dla klienta, ceny mają być zamieszczone w cennikach. A te muszą być wystawione w miejscach widocznych dla klientów.
Jeśli chodzi o usługi hotelarskie, ceny pokoi i usług mają być widoczne nie tylko w recepcji, ale także w każdym pokoju. Z kolei restauratorzy będą musieli cennik zamieszczać również przy wejściu do lokali.
W wypadku usług będzie trzeba podawać także ceny za czas pracy, jeżeli jest on doliczany. W cennikach mają się znaleźć informacje o tym, ile trzeba zapłacić np. za dojazd do klienta.