Prawidłowo przeprowadzona aktywizacja sprzedaży prowadzi do poprawy jakości obsługi klienta, pogłębia widzę pracowników o produktach i wzmacnia relacje z siecią sprzedaży, co w konsekwencji realnie przekłada się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Program aktywizujący sprzedaż w przedsiębiorstwie to zespół działań skierowanych zwykle do wewnętrznych oraz zewnętrznych sił sprzedaży, mający na celu wzrost sprzedaży konkretnych produktów lub grup produktów. Aktywizacja buduje zaangażowanie zespołów sprzedażowych w wykonywane przez nich zadania, co przekłada się na lepsze wyniki. Wykorzystuje mechanizmy motywacji, lojalizacji i grywalizacji, które nie tylko budują emocje wokół sprzedawanego produktu i zaangażowanie pracowników, ale także sprawiają, że udział w programie może stać się wciągającą rywalizacją. W każdym takim działaniu dużą rolę odgrywają systemy IT oraz aplikacje, dzięki którym komunikacja z uczestnikami staje się spersonalizowana i prowadzona w bardziej atrakcyjnej formie.