Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Pracownik ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych w bezpośrednim związku z zaplanowanym urlopem zarówno wtedy, gdy przełożony odwołał go z wolnego, jak i w sytuacji, gdy przesunął mu termin wypoczynku.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Czy szef musi oddać koszty odwołanych ferii?

Foto: Adobe Stock

- Z powodu dużej liczby zamówień jestem zmuszony przesunąć na później termin zaplanowanego przez pracownika urlopu. Problem w tym, że zapłacił on za pobyt w miejscowości uzdrowiskowej. Zwrócił się do mnie z żądaniem, abym pokrył koszty, które poniósł. Kadrowa twierdzi, że nie ma zapisu w kodeksie pracy, który by mnie do tego zobowiązywał. Pracownik się jednak upiera. Co powinienem zrobić w tej sytuacji, aby działać zgodnie z prawem? – pyta czytelnik.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP