Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Nowe przepisy kładą nacisk na równe traktowanie osób pracujących w biurze i poza nim. Zdalna praca nie może być powodem np. odmowy przedłużenia umowy czy pominięcia przy przyznawaniu nagród.

Publikacja: 23.02.2023 02:00

Bez dyskryminacji pracownika zdalnego

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna wykonywana jest poza zakładem pracy. W efekcie kontakt osoby pracującej w tej formie z pozostałymi pracownikami zostaje ograniczony do minimum, a często całkowicie wyeliminowany. By przeciwdziałać ryzyku działań pracodawcy mogących potęgować izolację zatrudnionego pracującego zdalnie, co w efekcie pogarszałoby jego sytuację w stosunku do pracowników „typowych”, na pracodawcy spoczywa obowiązek traktowania pracujących zdalnie w sposób analogiczny, jak osób zatrudnionych w biurze.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt