Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Aby dokument regulujący zasady home office był jak najbardziej funkcjonalny dla pracodawcy i pracowników, powinien obejmować także inne zagadnienia niż przewidziane nowelizacją kodeksu pracy.

Publikacja: 26.01.2023 02:00

Tworząc regulamin pracy zdalnej warto wyjść poza minimum

Foto: Adobe Stock

Praca zdalna to od dłuższego czasu jeden z najgorętszych tematów kadrowych. Przed kilkoma dniami Sejm odrzucił wszystkie poprawki Senatu do  nowelizacji, która m.in. wprowadza do kodeksu pracy przepisy regulujące zasady wykonywania pracy zdalnej. Ustawę przekazano prezydentowi do podpisu, a co za tym idzie, wkrótce może zostać ogłoszona i czasu na wdrożenie w firmach nowych zasad zostaje coraz mniej.

Sporo mówi się o tym, co zgodnie z tymi nowymi regulacjami powinien zawierać regulamin pracy zdalnej. W tym wszystkim pracodawcom jednak często umyka to, o czym nie pomyślał ustawodawca, a przecież taki regulamin powinien obejmować nie tylko zagadnienia wspomniane w przepisach, ale również adresować interesy oraz odpowiadać potrzebom zarówno pracodawców, jak i pracowników. Dlatego przygotowaliśmy krótki „przewodnik” po zagadnieniach, na które warto zwrócić uwagę, wprowadzając w zakładzie pracy zasady wykonywania pracy zdalnej.

Pozostało 91% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Presja na Trybunał. RPO zastosował uchwałę Sejmu ws. dublerów i Przyłębskiej
ABC Firmy
Poszkodowani w pożarach przedsiębiorcy bywają podejrzewani o złe intencje
Sądy i trybunały
Dlaczego asystent i referendarz nie są traktowani jak adwokat i notariusz?
Podatki
Dla kogo stawka 8,5 proc. ryczałtu? Ważny wyrok NSA
Prawo dla Ciebie
Ministerstwo wydało ważny komunikat. Chodzi o studia online