Jak przygotować się technologicznie na KSeF

Już od 1 lipca 2024 r. obowiązek KSeF zostanie wprowadzony dla podmiotów płacących VAT, a pozostałe przedsiębiorstwa będą zobowiązane dostosować się do nowego systemu od 1 stycznia 2025 r. Celem systemu jest usprawnienie procesu zarządzania fakturami oraz stworzenie bardziej przejrzystej ewidencji dokumentów.

Publikacja: 13.09.2023 02:00

Jak przygotować się technologicznie na KSeF

Foto: Adobe Stock

Wprowadzenie KSeF stanowi kolejny krok w digitalizacji i modernizacji polskiego systemu podatkowego. Poprzez elektroniczny sposób dokumentowania faktur, program ten ma przyczynić się do ograniczenia biurokracji oraz poprawy efektywności działalności gospodarczej. Niemniej jednak, wraz z tą nową inicjatywą, przedsiębiorcy napotykają na pewne wyzwania.

Dedykowany system

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Finanse
Państwo chce zabrać odszkodowanie przedsiębiorcy, któremu zrujnowało życie
Urzędnicy
Nowy organ skarbówki. Ministerstwo Finansów ujawnia plany
Podatki
Sprzedaż mieszkania ze spadku i darowizny. Co z podatkiem PIT?
Konsumenci
PESEL w banku - ważna zmiana od 1 czerwca. Co w urzędzie i u lekarza?
Prawo dla Ciebie
Minister Bodnar o autentyczności taśm Mraza: "Ta linia obrony nie jest najlepsza"
Prawo dla Ciebie
Język śląski. Minister Nowacka ma odpowiedź na prezydenckie weto