Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług reklamowych

W przypadku gdy realizacja usługi reklamowej jest uzależniona od procesu walidacji, w ramach którego uzyskiwane są ostateczne informację mające bezpośredni wpływ na wynagrodzenie, obowiązek podatkowy będzie powstawał na zasadach ogólnych z chwilą wykonania usługi, tj. w momencie zakończenia procesu walidacji. W konsekwencji, faktura dokumentująca tę usługę powinna zostać wystawiona do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym została wykonana.

Publikacja: 12.07.2023 06:44

Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług reklamowych

Foto: Adobe Stock

Takie stanowisko potwierdził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidulanej z 20 kwietnia 2023 r. (0114-KDIP4-3.4012.8.2023. 2.IG), dotyczącym sprawy, w której wnioskodawca świadczył usługi na polskim rynku e-commerce.

Stan faktyczny

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP