Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Nierezydenci uzyskujący z zagranicy dochody z pracy wykonywanej w naszym kraju, którym wynagrodzenie nie jest wypłacane przez zakład lub stałą placówkę zatrudniającego ich podmiotu, muszą sami rozliczać się z polskim fiskusem.

Publikacja: 12.09.2021 12:39

Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Foto: Tomasz Zajda

Polskie podmioty z branży HR lub polscy przedsiębiorcy, do których delegowani są pracownicy zagranicznych firm, mogą obsługiwać pod względem kadrowo – płacowym zagranicznych pracowników delegowanych do pracy na terytorium Polski. W takim przypadku polskie podmioty często mają problem z określeniem skutków podatkowych i zasad rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych. Warto zatem wyjaśnić na jakich zasadach powinno odbywać się rozliczenie podatku dla zagranicznych pracowników oddelegowanych do pracy w Polsce.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać