Usługi turystyczne: Jak ujemna marża wpłynie na VAT

Wpisywanie w rejestrach VAT kwot należnych za imprezy zrealizowane w danym okresie oraz wydanych na zakupy od innych podmiotów pozwoli na ustalenie globalnego wyniku za ten czas, a tym samym prawidłowej podstawy opodatkowania.

Publikacja: 29.07.2015 02:00

Usługi turystyczne: Jak ujemna marża wpłynie na VAT

Foto: 123RF

Konsekwencją zdefiniowania marży w art. 119 ust. 2 ustawy o VAT jako wyniku pewnego działania matematycznego jest dopuszczenie możliwości, że marża może być zarówno dodatnia, jak i ujemna. W związku z tym powstają wątpliwości, czy z tytułu świadczenia usług turystyki można uwzględniać kwoty marż ujemnych i marżę dodatnią pomniejszać o marżę ujemną, a tym samym wykazać niższy VAT należny w danym okresie rozliczeniowym.

Pozostało 87% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt