Forma konkursu a opodatkowanie nagród

Bywa, że firma organizuje akcję mającą zmotywować jej współpracowników do większego zaangażowania we współpracę, a zwyciężają najlepsi sprzedawcy jej produktów. Fiskus i sądy nie są zgodne, jak należy rozliczać wygrane dla liderów.

Publikacja: 17.08.2015 06:10

Forma konkursu a opodatkowanie nagród

Foto: www.sxc.hu

Nagrody w konkursach podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10 proc. wartości nagrody, a płatnikiem podatku jest podmiot przekazujący wygraną. Ta forma opodatkowania znajduje zastosowanie niezależnie od tego, kto jest odbiorcą nagrody: konsument czy przedsiębiorca. Taka linia orzecznicza dominuje od pewnego czasu w rozstrzygnięciach organów podatkowych i sądów administracyjnych. Problematyczne jest jednak opodatkowanie konkursów dla przedsiębiorców, które motywują kontrahentów organizatora do intensyfikacji współpracy, np. dla sprzedawców prowadzących działalność gospodarczą.

Pozostało 93% artykułu

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Samorząd
Krzyże znikną z warszawskich urzędów. Trzaskowski podpisał zarządzenie
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać
Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt