Produkcja w erze cyfryzacji

Kiedy mówimy o cyfryzacji, przeważnie przychodzą nam na myśl urządzenia i gadżety cyfrowe, które zdominowały życie wielu osób i umożliwiły komunikację, eliminując bariery geograficzne przez stały dostęp do sieci społecznościowych. Cyfryzacja to jednak więcej niż zbiór narzędzi. Transformacja cyfrowa w biznesie dotyka także procesy, strukturę organizacyjną, raportowanie, wymianę informacji oraz obsługę klienta – piszą eksperci Roland Berger.

Publikacja: 15.03.2016 20:00

Konrad Gruda

Konrad Gruda

Foto: materiały prasowe

W ostatnich latach cyfryzacja zyskała znaczenie w firmach produkcyjnych. Jest to widoczne zarówno w produktach końcowych, jak również w procesie produkcyjnym.

Cyfryzacja procesu produkcyjnego zapewnia nie tylko wyższy poziom efektywności i redukcji kosztów produkcyjnych, ale również odpowiada na szereg potrzeb rynkowych. Na przykład rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowanie produktu czy przyspieszenie czasu reakcji wpływa na wzrost poziomu elastyczności procesu produkcji. Ten poziom elastyczności zapewniają systemy wirtualno-fizyczne, które są kolejnym krokiem w rewolucji przemysłowej.

Pozostało 91% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację