Nowe modele biznesu wkrótce zmienią sposób walki o klientów

W pięć lat rewolucja cyfrowa wyprze z rynku 40 proc. firm, które mają obecnie silną pozycję w swoich branżach.

Publikacja: 23.03.2016 20:11

Piotr Skirski, dyrektor ds. projektów strategicznych Cisco Poland

Piotr Skirski, dyrektor ds. projektów strategicznych Cisco Poland

Foto: materiały prasowe

Czym jest cyfryzacja? Nie ma jednej obowiązującej definicji. Rozumiana wąsko jest procesem nadawania informacjom formy cyfrowej. Coraz częściej jednak cyfryzacja zaczyna być utożsamiana z wpływem, jaki sama wywiera na rzeczywistość biznesową czy społeczną. Technologie cyfrowe stają się coraz bardziej dojrzałe i wszechobecne. Wiele cyfrowych rozwiązań czy sposobów wykorzystania technologii, które jeszcze trzy lata temu wydawały się wyprzedzać swoją epokę, jest obecnie codziennością.

Cyfryzacja wywołuje zmiany, które redefiniują całe branże. Jak wynika z ogłoszonego w 2015 roku raportu Światowego Centrum na rzecz Cyfrowej Transformacji Biznesu (Global Center for Digital Business Transformation), wspólnej inicjatywy Cisco oraz Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Zarządzania w Lozannie (International Institute of Management Development – IMD), w ciągu najbliższych pięciu lat cyfrowa rewolucja wyprze z rynku około 40 procent firm mających obecnie silną pozycję w swoich branżach.

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację