TikTok kontra Spotify. Starcie o nagrania koncertów

TikTok uruchamia płatny serwis muzyczny z nagraniami najważniejszych koncernów, który ma konkurować ze Spotify. Na razie w Brazylii i Indonezji.

Publikacja: 11.07.2023 03:00

Noel Gallagher w lipcu miał już 1,5 mln słuchaczy w Spotify, zaś w TikToku łącznie 475 mln wyświetle

Noel Gallagher w lipcu miał już 1,5 mln słuchaczy w Spotify, zaś w TikToku łącznie 475 mln wyświetleń. Poleca aplikacje z muzyką medytacyjną Live Nation

Foto: Ben Houdijk/Shutterstock

Kontrowersyjny, bo oskarżany o chińską inwigilację, jednak niezwykle popularny wśród młodzieży TikTok, wedle różnych danych potwierdził swój błyskawiczny rozwój szacowanymi na 12 mld dolarów wpływami w 2022 r., trzykrotnie większymi niż w 2021 r.

Od początku wywoływał dodatkowe kontrowersje, będąc w konflikcie w sprawie opłat licencyjnych za nagrania z trójką największych koncernów fonograficznych – Universalem, Sony, Warnerem, mającą kontrakty z największymi gwiazdami. Tym bardziej na początku roku emocjonowano się negocjacjami TikToka z „wielką trójką” w kulisach Grammy w Los Angeles. Elementem nacisku chińskiego właściciela aplikacji mobilnej było wycofanie przez TikToka nagrań największych gwiazd w Australii, by sprawdzić, jak zareaguje rynek.

Pozostało 87% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Muzyka popularna
Niebinarne Nemo z pomocą Polaków wygrywa Eurowizję
Muzyka popularna
Dym i oblężenie finału Eurowizji. Protesty antyizraelskie w Malmö
Muzyka popularna
Eurowizja 2024: Greta Thunberg protestowała, ale izraelska artystka wystąpi w finale
Muzyka popularna
W Opolu nie będzie politycznej cenzury. Robert Górski odpowiada za Kabareton
Muzyka popularna
Jan Ptaszyn Wróblewski: Odszedł król polskiego jazzu