Serwisy Gremi Media, RP.pl i Parkiet.com, w rok podwoiły liczbę użytkowników

Grupa Gremi Media odnotowała rekordowe wzrosty wyników online, osiągając najwyższy wynik w swojej dotychczasowej działalności. Według najnowszego raportu Mediapanel w czerwcu bieżącego roku liczba realnych użytkowników (RU) osiągnęła liczbę ponad 6,2 miliona, co stanowi aż +97 proc. wzrost w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. Jest to niewątpliwie efekt intensywnych inwestycji i działań cyfryzacyjnych Grupy, które przyczyniły się do wzrostu dynamiki, zachowując jednocześnie wysoką jakość treści.

Publikacja: 03.07.2023 16:15

Serwisy Gremi Media, RP.pl i Parkiet.com, w rok podwoiły liczbę użytkowników

Foto: Gremi Media SA

Liczba realnych użytkowników serwisów Grupy dynamicznie wzrosła o +97 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, przekraczając 6,2 miliona w czerwcu 2023 roku w porównaniu do 3,2 miliona w czerwcu 2022 roku. Wzrost jest przede wszystkim zauważalny na platformie mobilnej, której dynamika w tym okresie wynosi +122 proc. (3,1 mln).

W czerwcu 2023 roku serwisy Gremi Media odnotowały blisko 28,4 miliona odsłon, co stanowi wzrost o +88 proc. w porównaniu do 15,1 miliona odsłon z czerwca 2022 roku.

Gremi Media SA

- Wyniki czerwca pokazują jaki potencjał mają nasze marki. Dwukrotny wzrost zasięgu rok, do roku w miesiącu w którym sezonowo powinniśmy być najniżej jest ogromnym sukcesem. Co najważniejsze, to dowód, że nasze inwestycje idą w dobrym kierunku - komentuje Maciej Maciejowski, prezes zarządu Gremi Media od czerwca 2022 roku.

Analizując wyniki Grupy, nie sposób nie zauważyć osiągnięć domeny rp.pl, która w czerwcu 2023 roku odwiedziło aż 6 milionów użytkowników. To stanowi imponujący wzrost na poziomie +112 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Jednocześnie, serwis rp.pl odniósł sukces, zajmując prestiżowe trzecie miejsce wśród największych domen komercyjnych w kategorii biznes, finanse, prawo, obok money.pl i businessinsider.com.pl. To jasno potwierdza pozycję Grupy jako istotnego gracza na rynku informacyjnym w obszarze biznesu, finansów i prawa.

Dodatkowo, Gremi Media odnotowała znaczący wzrost w kategorii tematycznej "Informacje i publicystyka". Dzięki systematycznemu wzrostowi, Grupa awansowała na przestrzeni ostatniego roku o 28 pozycji i w czerwcu 2023 roku znalazła się w pierwszej dwudziestce, osiągając 2,4 miliona RU. Jest to wynik prawie trzykrotnie wyższy niż wartość z czerwca 2022 roku.

Gremi Media SA wydaje dzienniki „Rzeczpospolita”, „Parkiet”, „Sport” oraz „Historia Uważam Rze”, a także serwisy internetowe, tj. rp.pl, parkiet.com, sportdziennik.com, historia.uwazamrze.pl oraz serwisy branżowe, m.in.: regiony.rp.pl, zdrowie.rp.pl, sukces.rp.pl, pieniądze.rp.pl czy edukacja.rp.pl. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk SA oraz Kancelarie RP sp. z o.o. 

Liczba realnych użytkowników serwisów Grupy dynamicznie wzrosła o +97 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, przekraczając 6,2 miliona w czerwcu 2023 roku w porównaniu do 3,2 miliona w czerwcu 2022 roku. Wzrost jest przede wszystkim zauważalny na platformie mobilnej, której dynamika w tym okresie wynosi +122 proc. (3,1 mln).

W czerwcu 2023 roku serwisy Gremi Media odnotowały blisko 28,4 miliona odsłon, co stanowi wzrost o +88 proc. w porównaniu do 15,1 miliona odsłon z czerwca 2022 roku.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane