Truth Social. Platforma społecznościowa Trumpa niebawem wystartuje

Nowe medium społecznościowe, mające być wolnościową alternatywą dla gigantów z Doliny Krzemowej, zostanie upublicznione z okazji dnia narodzin Jerzego Waszyngtona 21 lutego.

Publikacja: 07.01.2022 16:42

Truth Social. Platforma społecznościowa Trumpa niebawem wystartuje

Foto: Bloomberg

Aplikacja Truth Social będzie możliwa do pobrania od 21 lutego 2022 r. Nie jest to przypadkowa data: tego samego dnia urodził się pierwszy prezydent Stanów Zjednoczonych. Dzień ten jest również świętem wszystkich osób, które pełniły ten urząd.

Czytaj więcej

Grupa medialno-społecznościowa Trumpa pozyskała miliard dolarów od inwestorów

Nowa platforma ma być miejscem wolnym od cenzury, o którą są oskarżane media społecznościowe głównego nurtu. Jak twierdzi Trump, konserwatywne i prawicowe poglądy są piętnowane na największych portalach społecznościowych w kraju. Sam były prezydent został zbanowany przez m.in. Twittera, Facebooka i YouTube po tym, gdy jego zwolennicy bezprawnie wtargnęli na teren Kapitolu.

Truth Social jest jedną z platform Trump Media and Technology Group (TMTG), firmy założonej przez Donalda Trumpa. Mają ją wspierać dwie pozostałe platformy: płatny serwis streamingowy TMTG+ oraz platforma podcastowa. Wszystkie mają kłaść nacisk na wolność słowa.

Trump będzie musiał się liczyć z konkurencją. Amerykańscy prawicowcy założyli już wiele alternatywnych portali społecznościowych, jak chociażby Gab, Gettr i Parler. Największy z nich, Parler, posiada ok. 4 mln użytkowników. To niewiele w porównaniu z 330 mln aktywnych użytkowników Twittera lub 1,9 mld Facebooka.

TMTG jest wycenione na giełdzie na kwotę 4,3 mld dol. Do początku grudnia, firma zebrała także co najmniej 1,3 mld dol. od inwestorów.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?